מחלקת אכיפת הכשרות של הרבנות הראשית לישראל, מזהירה היום (ב') את הציבור מפני הזמנת מזון מהיר באמצעות האינטרנט או הטלפון, זאת לאחר מספר אירועים בהם הוטעו הצרכנים ואכלו בפועל מזון שהגיע מסניפים שאינם מושגחים על ידי פקחי הרבנות.

"ברצוננו להזהיר את הציבור על תופעה חמורה החוזרת על עצמה מעת לעת, בה צרכנים מבצעים הזמנת משלוחי מזון ממסעדות שונות באמצעות אתר האינטרנט או שירות משלוחים טלפוני, בחושבם כי התוצרת המתקבלת בביתם מתייחסת למסעדה כשרה, בעוד שבפועל המזון הגיע ממסעדה ללא כשרות, תחת אותה הרשת", מציינים ברבנות.

באזהרת הרבנות הובאה, כדוגמה, הטעייה של צרכן אשר הזמין טלפונית בשר מרשת "צ'יינה טאון", בסניף גבעתיים, הנתון להשגחת הרבנות המקומית, אך בפועל המזון הגיע מסניף לא כשר של המסעדה - כך שהצרכן נכשל באופן חמור.

ברבנות מציינים כי "ניתן לזהות ברוב המקרים את מקור משולח המזון על פי החשבונית או תעודת המשלוח המלווה את המזון בה מצויינים פרטי המסעדה, אך אין להסתמך על כך באופן גורף ויש ליצור קשר עם המסעדה על מנת לוודא מאיזה סניף הגיע המזון".