לאור הצלחת ”שבת ישראלית“, במסגרתה התארחו אלפי משפחות חילוניות אצל משפחות דתיות לסעודת ליל שבת, חבר ארגון ”בית הלל“ לארגון ביח"ד והחברה למתנ"סים להרחבת פרויקט 'נר מחבר' שבו נפגשות משפחות דתיות וחילוניות בחנוכה להדלקת נרות ולאירוח הדדי.

בזכות החיבור החדש מקווים שלושת הארגונים לתחילתה של מסורת לאומית חדשה שבה חג החנוכה ידגיש את המכנה המשותף בחברה הישראלית, וייצור אפשרות לשיח באמצעות חווית הדלקת נרות החנוכה בחג. כאמור, אלפי משפחות דתיות צפויות להתארח להדלקת נרות חנוכה אצל משפחות חילוניות בעשרות אלפי בתים ברחבי הארץ.

המיזם החדש נועד להדגיש את המכנה המשותף בחברה הישראלית, ליצור אחדות באמצעות חווית הדלקת נרות החנוכה בחג. בארגון ”בית הלל“ ו“ביח"ד“ מקווים כי מיזם זה ייתן מענה לרצונם של אלפי משפחות רבות שאינן דתיות להתארח צל משפחות חילוניות כהמשך למיזמים משותפים סביב מעגל החיים היהודי והלאומי.

לקראת יישום הפרויקט ברמה הארצית פותחה אפליקציה מיוחדת המאפשרת יצירת קשרים ישירים בין משפחות. כמו כן, יושם דגש על כך שהאירוח יעשה על ידי החילוניים שיארחו את הדתיים בבתיהם. יוזמי המיזם, צופים לאירוח של אלפי משפחות בכל רחבי הארץ.

מנכ"ל ארגון בית הלל, הרב רונן נויבירט, אומר כי המיזם החדש ”הינו המשך ישיר של המיזם הארצי 'שבת ישראלית' שהיווה יריית הפתיחה למהלך ארוך טווח של חיבור וגישור בין המגזרים בחברה הישראלית סביב זהות יהודית, מהלך אותו נמשיך להוביל ביתר שאת. פסק ההלכה הראשון של בית הלל עסק בהתארחות של אדם דתי אצל אדם חילוני, כדי לחזק את האחדות והלכידות החברתית וסללנו את הדרך לבצע זאת באופן פשוט. הפסק יבוא לידי יישום במיזם זה כאשר הדתיים יגיעו לביתם של החילוניים. החברה הישראלית בשלה למהלך זה ואנו מאמינים שלמסרים אלו תהיה היענות רחבה“.