ראש מנהלת "תנופה", בנצי ליברמן, צפוי לסיים בקרוב את תפקידו ולהתמנות בקרוב לראש מנהל מקרקעי ישראל. על פי הדיווח, ליברמן (52), דמות מוכרת בציונות הדתית ומי שכיהן בעברו כראש המועצה האזורית שומרון וכיו"ר מועצת יש"ע במשך כחמש שנים, עתיד לאייש כבר בחודשים הקרובים את התפקיד, לאחר שיאושר מינויו על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

כבר בחודשים הקרובים היה ליברמן מועמד לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה, במקומו של אייל גבאי, אלא שהמהלך לא יצא לפועל בסופו של דבר. בסביבתו של ראש הממשלה קיימת הערכה רבה לפועלו של ליברמן, אשר מונה על ידיו בשנת 2009 לראש מנהלת סל"ע לסיוע למפוני גוש קטיף, שינה את שמה ל"תנופה" והוביל למהפך בהתנהלותה וברמת ההערכה שלה בקרב המתיישבים.

עוד בעברו, כראש מועצת יש"ע, הוביל ליברמן את הקו הממלכתי במאבק נגד הפינוי כולל ההחלטה שלא לפרוץ את הגדרות בכפר מימון בעת הפינוי.

ועדת ההמלצות שהוקמה לצורך איתור מנהל חדש לרשות המקרקעין, המליצה בשלב זה על ליברמן ועל מועמד נוסף, עזרי לוי, לשעבר מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים. ההחלטה הסופית בדבר המועמד לתפקיד צפויה להתקבל על ידי שר השיכון, אריאל אטיאס, המכהן כיו"ר מועצת מנהל מקרקעי ישראל - וראש הממשלה נתניהו כמובן. ההערכה היא כי נתניהו יבקש "לקרוץ" לציבור הימני ולקדם, לשם כך, את מינויו של ליברמן.