ביקור מתוכנן של הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק בבית משפחת אבו חדיר בשועפט בוטל בשעות האחרונות בהוראת כוחות הביטחון.

במשטרה והשב״כ הודיעו ללשכת הראשון לציון כי בשל התרעה חמה נקודתית על פגיעה באנשי ציבור הבאים לנחם ובצל המתיחות השוררת בשכונה הם לא יוכלו לאפשר את הביקור.

בלשכתו של הרב הסבירו כי הראשון לציון ביקש לבוא לנחם את בני המשפחה בשל האסון הכבד שנחת עליהם, ולאור בקשת המשטרה לבוא ולבקר בבית המשפחה על מנת לתרום להרגעת הרוחות והפחתת המתיחות בין השכונות היהודיות לשכונות הערביות, "הרב ביקש להגיע לבני המשפחה על מנת להעביר מסר של פיוס וגינוי חריף על הרצח המזעזע שבוצע כלפי נער צעיר על לא עוול בכפו"

הרב אמר למקורביו כי "אנחנו מנהיגי הדת צריכים להוביל מסר של פיוס על מנת למנוע את המשך הכאב והשכול שלא יוסיף לפגוע בבני אדם נוספים".

ביטול הגעתו של הרב יוסף מגיעה על רקע סירובם של בני משפחת אבו חדיר לקבל משלחת רבנים לפגישה בשועפט. הרבנים יצאו לדרכם בראשות הרב הראשי דוד לאו, וכשהגיעו לגבעת התחמושת נעצרו עד קבלת אישור. המשטרה ביקשה להכניסם לשכונה באישור המשפחה, אך האחרונים סירבו לראותם וכך לא אושרה להם הכניסה. הרבנים נאלצו לחזור על עקבותיהם מבלי שפגשו בבני המשפחה.