למה אורלב?
בגלל הניסיון והעשייה

ינקי פרידמן

למה אני תומך בזבולון אורלב כמנהיג הבית היהודי - מפד"ל החדשה? ראשית,אגלה אזנכם, שאני בקשרי ידידות ועבודה עם אורלב כבר למעלה מ 30 שנה. שלושים שנה הם פרק זמן סביר בהחלט כדי להכיר בן אדם, כדי שאם הוא חלילה לא ראוי לידידותך כבר היית יודע זאת... ואם הוא כן אז, הוא בהחלט כן. אורלב הוא בהחלט כן.

אורלב הוא ידיד אמת, ידיד כזה שאתה תמיד יודע, שתמיד אם וכאשר ובכל מצב ומקום שתזדקק לו - הוא יהיה שם בשבילך. והוא תמיד שם. שלושים שנה.

שנית, זכיתי לעבוד כעשר שנים במחיצתו של אורלב, צמוד מאד אליו, כעוזרו במשרד הדתות, ולאחר מכן כמנהל אגף ארגונים ומוסדות התורה ועוד יותר מאוחר, כיועצו במשרד החינוך.

שלישית, אורלב הוא "איש מקצוע", מהשורה הראשונה שלנו. מה זה איש מקצוע? זה איש שמכיר את המערכת הפוליטית והממשלתית והפרלמנטרית מכל צדדיה וכיווניה וחוקיה ותרגיליה ויכולותיה. זה לא מקצוע שרוכשים אותו באוניברסיטה. זהו מקצוע שנרכש בחיים, בעבודה הציבורית עם הצבור, למען הציבור.

רביעית, אורלב מחובר חזק מאד למנגנון הממשלתי בכל משרדי הממשלה. יש לו יכולת שכנוע והסברה, יחד עם יצירתיות ומקצועיות, היוצרות יחד נוסחה מנצחת -בסיעתא דשמיא- לפתרון בעיות, לעקיפת בירוקרטיות ולקידום הנושאים החשובים לציונות הדתית כמפלגה, כקהילה, כמשפחה וכפרטים.

אורלב לא בוחל בשום ענין, אין נושאים שהם "קטנים" עליו או שהם "לא בשבילו". אחת היא לו אם מדובר בעניני התיישבות, חנוך או רווחה, בענינו של מוסד של רשת, של עיריה, של בית כנסת או מקווה או סניף או בענינו של אדם. הוא זמין, הוא מקשיב, הוא חושב, הוא תמיד משתדל ולרוב בס"ד הוא גם מצליח. יש לו מסירות נפש בלתי נלאית ובלתי נדלית למען צרכי הצבור. אולי (בעצם וודאי) זו הסיבה, שאין לו די זמן להתעסק עם עצמו עם האדרת שמו, ועם פרסום מפעליו ועשייתו.

כמי שמופקד על רשת חינוכית ציונית גדולה, יחד עם עמיתי מנכ"לי הרשתות האחיות שלנו, אנחנו מנצלים לא מעט לטובתן, את מערכות הקשרים והכשרים של אורלב. יאמר לזכותו שהוא ציוני דתי אמיתי, הנותן מענה (באור ובלב) גם לחנוך התורני או החרד"לי וגם לחנוך היותר לייטי, גם למכינות, גם לישיבות, גם למקיפים, גם לתתי"ם, לכל מי שתורה ועבודה הם דגלו.

יש לאורלב יכולת קריאת מפה מדהימה בכל הנושאים הציבוריים. הוא מקדים במחשבה שניים ושלושה מהלכים את שותפיו (או יריביו). לפיכך, הוא נעשה לכל הדעות (גם למבקריו) לפרלמנטר מס 1 של הציונות הדתית. העבודה הפרלמנטרית האדירה שלו, החוקים והנושאים שאותם הוא קידם ידועים ומפורסמים, ולא בכדי הוא מגיע מידי שנה למעמד ח"כ מצטיין.

אולי שלא כתדמיתו החיצונית, אורלב, ממושמע לתורה ולרבנים! קשריו עם ר' אברום שפירא זצ"ל היו מיוחדים במינם ואף בסוגיות הכי רגישות שלנו, הוא לא זז בלי עצתו וברכתו. כשהוא יכתוב בעוד עשור או שניים, את זכרונותיו, הרבה מיתוסים יקרסו, הרבה גבות יורמו.

כמו מורו ורבו, הבלתי נשכח אהובנו זבולון המר ז"ל, זבולון אורלב שיבל"א, בחייו המשפחתיים, חי חיים ציוניים-דתיים פשוטים, כמו עמך ישראל, דירה צנועה בקומה רביעית בגבעת מרדכי, בה הוא גידל ומגדל משפחה דתית-לאומית נחמדה, (שנירה רעייתו מנווטת בחכמה). אורלב אינו איש של בילויים, מסיבות ותענוגות ואף את חופשותיו המשפחתיות, הוא עושה הכי רחוק - בחוף הכנרת.

איני מדבר סרה חלילה באחרים. בוודאי לא בנפתלי בנט, שאני מכירו אך במעט מאו. שמחתי כמו רבים, על הצטרפותו של נפתלי להנהגה. אני רואה אותו ככח חדש, צעיר, רענן, נמרץ יודע דָבֵר, יודע הסבֵר, מנוע טורבו מחד ואיש נעים מאידך, איש שיכול להביא ולהוביל, ולקדם. הלוואי שיזכה לברכת ה' ולהצלחה כי כולנו זקוקים לה... ולו ולאנשים כמותו. הנכון בעיני היה שנפתלי יחבור לזבולון כמספר שתיים, כיד ימין, כשותף, למשך מספר שנים, ומכאן - אחרי התנסות ולמידה יסודית, ימריא ויקח אותנו איתו לגבהים. נפתלי בחר -כזכותו -בדרך שונה.ברכת ה' תלווהו להצלחה.

אבל אני בוחר באורלב, כי אם ניתן לו מספיק כח- יוביל את המפלגה שלנו, בדיוק לאן שאתה ואת ואני, רוצים שהיא תהיה שם. אנחנו מכירים אותו, אנחנו יודעים מאין הוא בא ולאן הוא הולך, ואנחנו בטוחים כי בע"ה הוא יקח אותנו לשם... בדרך לגאולה השלמה.

הכותב הינו מנכ"ל רשתות החינוך נועם-צביה.


למה בנט?
כדי שנתחבר לעם ישראל

אבי וורצמן

ביום שלישי השבוע יתקיימו הבחירות ליו"ר הבית היהודי. ברצוני להסביר לך בכמה מילים מדוע בחרתי להתייצב לצדו של נפתלי בנט.

לאחר שנים של דשדוש, נדמה כי מפלגת הציונות הדתית מקבלת הזדמנות נדירה לצמיחה לעמדת כוח משמעותית בכנסת הקרובה. לדעתי, סוד ההצלחה, בע"ה, הוא החיבור לעם ישראל. ישנו ציבור עצום המאמין בערכי הציונות הדתית, אך למרות זאת מצא את ביתו במפלגות אחרות כיוון שלא השכלנו להתחבר אליו.

כסגן ראש העיר באר שבע וכמייסד הגרעין התורני הגדול בישראל "בית מוריה", המחובר אל השטח ומכיר היטב את האנשים, אני יודע עד כמה גדול הסיכוי להחזיר את המצביעים הפוטנציאליים הללו הביתה. כדי לסבר את האוזן - מספר המצביעים בבחירות המקומיות האחרונות בבאר שבע לרשימת הציונות הדתית, בהובלתי, היה זהה למספר מצביעי המפד"ל בפתח תקווה. אלפי אנשים מסורתיים וחילוניים בחרו בנו. מדוע? כי היינו רלוונטיים בשבילם בחינוך, בעשייה החברתית, בדאגה לכו-לם.

יחד עם נפתלי בנט אנו מסוגלים לקבל הרבה יותר קולות ולהחזיר את משנת הציונות הדתית למרכז התודעה הישראלית. נתחבר ביתר שאת לשכונות, לעיירות הפיתוח ולערים המעורבות, נפתח ונרחיב את מפעל הגרעינים התורניים ברחבי הארץ, נעמיק את הזהות היהודית בקרב צעירים ונוער במדינת ישראל, ונחזק את מוסדות התורה והחינוך שלנו כנושאי הלפיד הערכי של כלל ישראל.

כחבר קרוב ושותף לנפתלי, אני רואה בו אדם המשלב חזון אסטרטגי עם יכולות ביצוע, ישרות מוסרית יחד עם יכולות פוליטיות מורכבות. יחד עם נפתלי, אני בטוח שנצליח לחולל שינוי אמיתי בבית היהודי, ומתוך כך גם בעם ישראל. נתחבר לעם, נציב סדר יום לאומי חדש, ונחזיר את הציונות הדתית למקומה הראוי בהנהגה ובהשפעה על דמותה של מדינת ישראל.

ביום שלישי הקרוב משהו חדש מתחיל, מצביעים נפתלי בנט.

הכותב הינו סגן ראש עיריית באר שבע ומתמודד לרשימת "הבית היהודי".