עונת מסיק הזיתים, שיכולה להישמע כעונה פסטורלית למדי, הפכה כבר מזמן לעונה בעייתית ביותר בה נרשמים חיכוכים בין מתיישבים לערבים המגיעים בחסות הצבא לתוך היישובים היהודים בכדי למסוק זיתים.

השבוע הושמעו שוב טענות כלפי המתיישבים כאילו הן מתעמרים בערבים ופעילי זכויות אדם המגיעים למסוק את הזיתים. בסרטון אותו צילמה תושבת אחת הגבעות באיתמר השבוע בזמן בו הגיעו ערבים בחסות הצבא למסוק זיתים סמוך לביתה, נראים הערבים כ 20 במספר מצלמים את בתי התושבים בישוב ואחד מהם נראה מסמן סימן של שחיטה על צווארו.

שאולי חיון רבש"ץ הישוב שהוזעק למקום ומי שהתגורר בסמוך למשפחת פוגל טרם הרצח אומר: "חודשיים לפני הרצח של בני משפחת פוגל התקיים ממש כמו היום מסיק הזיתים. לישוב הגיעו עשרות ערבים לכאורה כדי למסוק זיתים ביניהם היו רוצחי משפחת פוגל שצילמו את בתי התושבים. התרעתי אז בפני החיילים שלא יתנו להם לצלם ושבסוף יהיה פה פיגוע. תשובתם הייתה: "אין מה לעשות". היום עולם כמנהגו נוהג. הצבא ממשיך לתת להם להכנס. והפיגוע הבא יתרחש בחסות הצבא. עוד הוא מוסיף ואומר: "רק אתמול הייתה חדירה של ערבים לישוב. ביום הם מגיעים "למסוק " זיתים ולאסוף מודיעין ובערב הם מגיעים לפגוע בתושבים. אני לא מבין מדוע הצבא מאפשר להם להמשיך להגיע קרוב כ"כ לישובים".

גרשון מסיקה ראש מוא"ז שומרון הוציא מכתב בנושא לשר הביטחון שם קרא לו להסדיר נושא מסיק הזיתים אחת ולתמיד. והציע ”להביא גורם שלישי המוסכם על שני הצדדים שימסוק את הזיתים". עוד הציע מסיקה כי המדינה תפצה את הערבים בעבור אותם עצי זיתים ובכך תחסוך כסף רב בטווח הארוך המוקדש להכנסת הערבים ופעילי השמאל הקיצוני לתוך היישובים היהודיים בחסות צבא ההגנה לישראל.

בני קצובר, יו“ר ועד מתיישבי השומרון, הוסיף: "ידוע מזמן שהערבים מנצלים את המסיק בגיבוי הבג"ץ ותנועות השמאל כדי למנף את פעולות הטרור כלפי מדינת ישראל. המסיק הפך לריגול קדמי והכנות לפיגוע נוסח מה שקרה באיתמר".