תנועת "נשים בירוק" תצעד סביב שערי ירושלים בליל תשעה באב ובמסלול המסורתי - למרות לחצים שהפעילה המשטרה במהלך הימים האחרונים, בדרישה לשנות את המסלול ובשל חודש הרמדאן שהחל היום.

זה כבר 17 שנה ברציפות שהתנועה מקיימת את הצעדה בליל תשעה באב, סביב שערי ירושלים. השנה, בשל העובדה כי חודש הרמדאן יוצא בסמיכות לאירוע, דרשה המשטרה מהתנועה לשנות את המסלול ולא להגיע לאזור שער שכם ברחוב סולטאן סולימאן, מחשש לחיכוך עם האוכלוסייה הערבית בעיר.

אלא שנשות התנועה לא התפשרו - והתעקשו עם המשטרה על המסלול המסורתי והקבוע. "אמרנו לשוטרים שכבר בשנת 1994 ניצחנו בבג"ץ לגבי חוקיות הצעדה, במסלול המדויק הזה, וכי אין בכוונתו לסגת", אומרת לכיפה נדיה מטר, מראשי תנועת "נשים בירוק". לדבריה, התנועה הגיעה לפשרה עם המשטרה, לפיה הצעדה תחל בשעה 23:00 בלילה והיא תתקיים תחת אבטחה כבדה של שוטרי מחוז ירושלים.

"מצחיק שהמשטרה אפילו לא העלתה בדעתה כי דווקא הערבים ישנו את מסלולם או את מועד הצעדות שלהם", אומרת מטר, "אבל ניחא, הסכמנו להתפשר על שעת הצעדה ובלבד שנוכל לקיים אותה, כמיטב המסורת ובמסלול הקבוע שאנחנו צועדות בו כבר כל כך הרבה שנים".

"אנחנו בכל זאת קוראות לציבור להגיע ביום שני בערב לאירוע עם המשפחה, למרות השעה מאוחרת, ולהביע בכך נאמנות לירושלים המאוחדת ולארץ ישראל וכמיהה לבנין בית המקדש. בשנים קודמות השתתפו אלפים בצעדה והשנה יותר מתמיד חשוב להגיע", הוסיפה מטר.