יו“ר ”מימד“ לשעבר, הרב מיכאל מלכיאור, הסביר הבוקר (ג‘) מדוע לא יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת, לאחר שהחליט לפרוש מהחיים הפוליטיים. לשאלת גולשים בפייסבוק, פרסם הרב מלכיאור פוסט נרחב בו התייחס לסוגיה, והסביר כי לראשונה מאז שנת 1999 החליט שלא להתמודד בבחירות לכנסת, היות והוא לא מצא את ”הכוחות הנפשיים“ לעשות זאת.

"לראשונה מאז 1999 שאינני מתמודד בבחירות לכנסת“, הסביר הרב מלכיאור, ”הייתה לי הזכות לייצג מפלגה, שהייתה, וכנראה תיוותר לנצח קטנה בממדיה אך גדולה ברוחה, המפלגה היחידה שאי פעם הייתי חבר בה - מפלגת מימד".

הרב מלכיאור הסביר כי "גם כשפרשתי מהכנסת ומהממשלה לא בחרתי 'לעשות לביתי', כמנהג רבים מעמיתיי. ביקשתי להמשיך ולפעול למען כל אותן מטרות גדולות וחשובות שבשמן ולשמן נכנסתי לכנסת, באמצעות הזירה האזרחית. על אף שהחברה האזרחית במדינת ישראל אינה זוכה למשקל הראוי לה בבניית חברה בריאה וצודקת, כפי שקורה במתוקנות שבמדינות, קיוויתי, ועודני מקווה, שנוכל לשנות את המציאות העגומה הזאת".

אלא שלאחר פטירת בנו בחודש יולי האחרון ולאור תחושות האבל והאובדן שאופפות אותו, החליט הרב מלכיאור כי אין בו את הכוחות להתמודד עם חזרה לעשייה ציבורית ופוליטית. עם זאת, הרב מלכיאור הודה בדבריו כי ניהל מספר מגעים לחבירה פוליטית - אך הניסיונות לא צלחו. "לא הרגשתי שיכולתי להציג נוסחה שהיתה מכבדת את מקומה של מימד ואת שמה הטוב בציבוריות הישראלית", אמר.

למרות החלטתו האישית, הביע הרב מלכיאור תקווה כי גוש המרכז-שמאל יצליח להחליף את השלטון, חרף מעמדו הנוכחי בסקרים ובדעת הקהל. "למרות שהסיכויים לכך נראים היום קלושים, בנפשנו היא", ציין ואמר כי ינסה לתרום ככל יכולתו על מנת לסייע בכך.