תלמידים ברמת השרון אשר משתייכים ברובם לגרעין התורני הפועל בעיר, נדרשו על ידי העירייה ללמוד במוסדות שונים מחוץ לעיר, במידה והם מעוניינים בחינוך תורני גבוה יותר. בעיר פועל בית ספר יסודי ממלכתי-דתי, "אור השחר", אלא שתוכנית הלימודים בו מבוסס על לימודים מסורתיים ולא חינוך תורני ברמה הדומה למרבית הישיבות התיכוניות הפועלות בארץ.

במהלך השנים האחרונות נלחם הגרעין התורני לחינוך תורני גבוה יותר מזה המקובל בעיר. האוכלוסייה הדתית שהשתלבה בבית הספר יצרה בו למעשה שתי קבוצות, אחת הדוגלת בחינוך תורני ודורשת לימודי קודש ברמה גבוהה יותר תוך הפרדה בין תלמידים לתלמידות והשנייה, קבוצה מסורתית יותר, שמעדיפה את החינוך הממלכתי-דתי, כפי שהיה מקובל עד כה.

במשך התקופה הקפידו הגורמים העירוניים, כמו גם הגורמים מצד משרד החינוך, שלא להתערב בסוגיה - ולגרום לשתי הקבוצות לקיים דיאלוג כדי לקבוע ביניהן את צביונו של בית הספר. אלא שהויכוח החריף במהלך השנה האחרונה וחרף ניסיונות שונים לפשרה, הקבוצות לא הגיעו למסקנה משותפת.

במקביל, בעקבות המחלוקת בין הקבוצות, החל בשנה האחרונה גל משמעותי של עזיבת תלמידים, שאילץ את העירייה למצוא פתרון אחר. יו"ר ועד ההורים ברמת השרון, אריאל לב, טען כי "נעשה הכול כדי להמשיך להצעיד את בית הספר, כולם מוזמנים להישאר בבית הספר כפי שהוא מבלי לשנות את סגננו וצביונו. יש מקום לכולם בבית הספר. מדובר בבית ספר מעולה עם צוות טוב".

הפתרון שהתקבל על ידי משרד החינוך היה אפוא להציע למשפחות דתיות לשלוח את ילדיהן ללימודים תורניים יותר בישיבות תיכוניות שונות - מחוץ לרמת השרון. מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, דלית שאובר, אמרה כי "החינוך הממלכתי דתי במחוז נותן מענים מגוונים לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים מבחינה דתית ושואף להכיל במוסדותיו את כל הרוצים להשתייך אליו. ברמת השרון ישנו בית ספר ממלכתי דתי אחד השומר על אופיו המסורתי מזה שנים ארוכות. אי לכך, הורים החפצים בבית ספר תורני, יקבלו אישור לימודי חוץ ממשרד החינוך ויוכלו לרשום את ילדיהם למסגרות ממלכתיות דתיות תורניות מחוץ לרמת השרון".

מעיריית רמת השרון נמסר בתגובה כי "כל בקשה שתועבר לקבלת אישור לימודי חוץ, תידון על-פי חוק לגופה ותישקל עניינית".