בנו של סגן ראש עיריית ירושלים המיתולוגי שמואל מאיר ז"ל, שהנהיג את סיעת המפד"ל בבירה כ-15 שנים עד לפטירתו הטראגית בתאונת דרכים, הצטרף לרשימת הבית היהודי לעיריית ירושלים. "רשימת הבית היהודי בבירה תפעל על פי מורשתו של אבי ז"ל", אמר השבוע מאיר. "אני סמוך ובטוח כי נציגינו בעירייה בראשות דב קלמנוביץ, חבר ותיק של אבי, ישיב את כבודה של ירושלים ושל הציונות הדתית בעיר ויהיה מקור עזרה לכל תושביה".

מאיר (29), שהוצב במקום השמיני ברשימה, הינו יליד ירושלים ומתגורר בשכונת קריית משה, בוגר ישיבת ההסדר 'בית אורות' ובעל תואר ראשון במינהל עסקים. בנוסף, הוא חבר בסיעת המפד"ל - הבית היהודי למעלה משבע שנים.

אביו שמואל מאיר היה ממחוללי ההתיישבות היהודית במזרח ירושלים ונחשב לדמות כריזמטית בעיר. שמואל מאיר גם נחשב ללוחם בשחיתות ובינו לבין יו"ר מרצ בעיר, ארנן יקותיאלי ז"ל התקיימה מערכת יחסים אישית וחברית מופלאה. שניהם גם נחשבים כמי שהתלוננו כנגד אריה דרעי ושבעקבותיהם נפתחה הפלילית נגדו.

"אבי שמואל מאיר זצ"ל פעל לביסוס מעמדה של ירושלים הן במישור הכללי והן במישור המוניציפאלי, בהם הקמת סניפי תנועות נוער (בני עקיבא, עזרא, אריאל והצופים), מקים רשת "צביה" ומבסס מוסדות חינוך בירושלים, בונה ירושלים והוגה ומבצע תוכנית הטבעת המזרחית (חומת שמואל, מעלה הזיתים, קדמת ציון בית אורות ופסגת זאב מזרח ועוד)", הוסיף מאיר הבן.

בסיעת הבית היהודי בבירה ציינו השבוע כי הצבתו של רפי מאיר ברשימה למועצת העירייה מהווה חיזוק משמעותי לסיעה. "מאיר ומשפחתו מייצגים את השדרה המרכזית בציונות הדתית בעיר שמקובלת על כלל המגזרים בבירה", ציין יו"ר הרשימה דב קלמנוביץ' שהוסיף: "אנו מתכוונים להגדיל את כוחה של הציונות הדתית במועצת העירייה בכדי שנוכל לפעול למען כלל האוכלוסייה בירושלים".