חודש לאחר גילוי שלושת הנערים החטופים - גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח, ללא רוח חיים, הלילה (ב') הרסו כוחות הנדסה של צה"ל את בתי שני המחבלים שחטפו את הנערים, ואת בית מפקדם.

כזכור, במהלך חודש יולי נעצר משלח החוטפים חוסאם קוואסמה בענתא, דרומית מזרחית לרמאללה וכן התגלה כי שני המחבלים שחטפו את הנערים הם מרוואן קוואסמה ועמאר אבו עיישה מחברון. שני האחרונים עדיין לא נתפסו.

כחלק מהחלטת מפקד פיקוד מרכז ניצן אלון, ולאחר שנדחו שלוש עתירות בנושא על ידי בג"צ, ביצעו הלילה כוחות מיוחדים של חיל ההנדסה בשיתוף עם כוחות ההנדסה של אוגדת איו"ש ומג"ב איו"ש הריסה של ביתו של חוסאם קוואסמה, הריסה של ביתו של עמאר אבו איישה ואטימה והוצאה מכלל שימוש את ביתו של מרוואן קוואסמה בחברון.

"הריסת בתי מחבלים מהווה מסר מרתיע וחמור למחבלים ושותפיהם, כי ישנו מחיר אותו ישלמו אם יבחרו להמשיך בפעילות הטרור ובפגיעה בחפים מפשע", מסר דובר צה"ל. "כוחות הביטחון - צה"ל, שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, ממשיכים במאמץ החיפושים אחר החוטפים".

"צה"ל ימשיך וינקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותו על-מנת לפגוע במחבלים והגורמים המסייעים להם ולהרתיע מביצועם של פיגועים נוספים", נכתב עוד בהודעת דו"צ.