פעולות אלימות בהר הבית ופיגועים קשים נגד יעדים ישראלים במטרה להוציא לפועל אינתיפאדה שלישית ולהשתלט על יהודה ושומרון. כוחות שב"כ וצה"ל עצרו בחודשים האחרונים 93 פעילי חמאס ברחבי יהודה ושומרון שתכננו להשתלט על יו"ש תוך כדי אינתיפאדה, כך הותר היום (ב') לפרסום.

יותר מ-70 כתבי אישום הוגשו בבתי הדין הצבאיים ביו"ש, מהם עולה כי הוקמו בחודשים האחרונים חוליות טרור ב-46 ערים וכפרים בחברון, ברמאללה, בשכם, בג'נין ואפילו במזרח ירושלים על מנת לקדם את האינתיפאדה השלישית ולהדיח את הרשות הפלסטינית משלטונה ברמאללה. לתשתית גויסו סטודנטים פלסטינים לכימיה ולהנדסה.

בראש התשתית עמד קצין המבצעים של החמאס, סאלח אל עארורי, ששוהה בטורקיה, ששוחרר מהכלא הישראלי לפני מספר שנים. בין היתר הועברו כספים בעזרת מערך שליחים בירדן שיועדו לרכישת כלי רכב ודירות מסתור. מדובר בהתארגנות הגדולה ביותר מאז מבצע חומת מגן והאינתיפאדה השנייה.

ח"כ ניסן סלומינסקי הגיב על הדברים ואמר כי "היום שוב הוכח כי לא ניתן להפקיר את בטחון ישראל בידי הרשות הפלשתנית. הגיע הזמן שהשמאל יתעורר מהחלום שהוא חי בו, ויבין כי רק נוכחות מתמדת , אזרחית וצבאית ביו"ש , היא זו שתמנע מגוש דן להפוך להיות עוטף יו"ש".