בזמן שאתם כותבים פוסטים על הגשם (או הפקקים), הפוליטיקאים עסוקים בסערות אחרות. שבועיים לבחירות, לאף אחד אין זמן להתעסק בגשמי הברכה או בפקקי התנועה (ולא, אין הכוונה למפלגתה של ציפי לבני, שממשיכה לתפוס כותרות וספינים).

ראשית כל נפרגן לאריה דרעי על העמוד הרשמי שהשיק באחרונה בפייסבוק. ספק אם הוא עצמו מפעיל את הפלטפורמה המשוקצת, אך אין ספק כי מדובר בעמוד מתעדכן, שמגיב לאירועים פוליטיים בזמן אמת. השבוע בחר דרעי להכחיש כי בכוונת ש“ס להצטרף לגוש המרכז-שמאל ולהבטיח, לביבי ולנו, כי המפלגה תמליץ רק על נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

בנט ממשיך לעבוד קשה בפייסבוק, כשרק אמש פרסם פוסט בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר (!), מעדכן את הגולשים שהוא הולך לישון בתום יום עבודה מאתגר. שמחים לדעת שבנט מספיק לישון בין חוגי בית. בכל מקרה, גם מי שלא משתתף בחוגי הבית של ”הבית היהודי“, יכול לדקלם בעל פה את המסרים האסטרטגיים של המפלגה, שבאים לידי ביטוי בעמוד הפייסבוק של בנט ובעמודים המקבילים של יתר אנשי הרשימה. המסר המרכזי השבוע ביקש להדגיש כי בכוונת המפלגה לעסוק בעיקר בענייני פנים-אזרחיים, ולא במשא ומתן (התקוע) עם הפלסטינים.

אורי אריאל הוא לא רק מספר 2 ברשימת ”הבית היהודי“, והשבוע הוא הזכיר זאת גם לכם: יו“ר הועדה לביקורת המדינה נדרש להתייחסות לדו“ח המבקר בפרשת הרפז. בעוד רוב הפוליטיקאים לא הצליחו לתפוס סיבוב על הנושא, אריאל דרש להקים ועדת חקירה ממלכתית.

שבועיים לבחירות, אבל מה שהעסיק ביממה האחרונה את ציפי חוטובלי הייתה פליטת פה אחת ב“ארץ נהדרת“, שעצרה את נשימתם של רווקי המגזר. מזל שלחוטובלי יש פייסבוק - והיא נדרשה להגיב (במהירות) ולהבהיר: היא עדיין רווקה, שנשואה לליכוד.

עמוד הפייסבוק של הרב אלי בן דהן, המתמודד ברשימת ”הבית היהודי“, ממשיך לתפוס תאוצה. למעשה, הוא היה ראשון הפוליטיקאים שהחליט להתייחס למזג האוויר החורפי ולברך על גשמי הברכה. בין לבין הוא הספיק להצטלם ולברך למזל טוב את אלירן ביטן, אחד מפעילי השטח המרכזיים בבית היהודי.

הרב שי פירון בוחר לסתום את הפה. לא באמת, אלא כחלק מקמפיין ויראלי בפייסבוק, למען מאות ילדות החולות בתסמונת רט. ”אנחנו שותקים כדי שמלאכיות הדממה יוכלו לדבר“, כתב הרב פירון, לאחר שפרסם פוסט ריק שעורר לא מעט תגובות בעמוד הרשמי שלו.