חברי שדולת ארץ ישראל בכנסת ביקרו היום (ג') בקבר יוסף, לראשונה מזה 11 שנים, באור יום. ביקורם של חברי הכנסת נערך תחת אבטחה כבדה של צה"ל, והשתתפו בו חברי הכנסת זאב אלקין ואריה אלדד, סגנית השר לאה נס, דני דנון, יעקב כץ, ציפי חוטובלי, בן ארי ואורי אריאל.

ביקורם של חברי הכנסת נקבע כבר לפני כחודש וחצי, אך ברגע האחרון הוחלט בצה"ל לבטל את הביקור מסיבות ביטחוניות. חברי הכנסת ביקשו בזמנו להגיע אל המתחם במלא שלושים יום להרצחו של בן יוסף לבנת ז"ל.

"זו זכות גדולה לחזור לקבר יוסף באור יום לאחר 11 שנה מאז הבריחה מהקבר והפקרת החייל מדחת יוסוף", אמר היום יו"ר השדולה, ח"כ זאב אלקין. "זו הכניסה הראשונה ביום אך לא הכניסה האחרונה ואנו נפעל כדי להפוך את הכניסות באור יום לאירוע שיגרתי שבו יאפשר לכל אזרח ישראלי לבקר ולהתפלל בקברי אבותיו ובמקום שבו קיבלנו את הבטחה על זכותנו על כל ארץ ישראל", ציין אלקין.

ח"כ אריה אלדד הקריא את האמנה של שדולת ארץ ישראל על קבר יוסף וציין כי "אנו תובעים להחזיר נוכחות ישראלית קבועה בקבר, גם של חיילי צה"ל וגם של אזרחים ולומדי תורה כפי שהיה לפני הבריחה".

גם יו"ר המועצה, גרשון מסיקה, ציין כי "הביקור הבוקר בקבר יוסף הוא אירוע היסטורי, תיקון קטן וראשוני לחטא בו לוקה חלק מההנהגה בדורנו של "והיינו כחגבים בעינינו". זכינו בשנה האחרונה לשפץ את מבנה הקבר ולבנות מחדש את המצבה של יוסף הצדיק שנהרסה ע"י פורעי הרשות הפלשתינים והמחבלים במדים הנקראים משום 'משטרה פלשתינית'".

במהלך הביקור קרא גם הרב האזורי לשומרון, הרב אליקים לבנון, לשוב בצורה מלאה לקבר יוסף. "יוסף הצדיק מסמן ביהדות את אחדות עם ישראל. אני קורא לעם ישראל, ובעקבותיו לממשלת ישראל, לחזור לקבר יוסף בצורה מלאה", אמר הרב לבנון.