10:49 - יהודה אבידן, סגן יו“ר ועדת הבחירות המרכזית, רומז כי שקלול קולות החיילים הנספרים בשעות האחרונות יביא לעלייה של מנדט אחד לבית היהודי, מ-11 מנדטים ל-12. המהלך יוריד מנדט אחד מרע“ם-תע“ל ויעמיד את המפלגה על ארבעה מנדטים.

10:39 - נפתלי בנט בעמוד הפייסבוק שלו: תודה לאלפי הפעילים ולחברי הרשימה, למאות אלפי הישראלים שנתנו בנו אמון. אנו עומדים על 11 מנדטים שזו הכמות הגדולה ביותר מאז 1977. עשינו היסטוריה. התמיכה המסיבית ביאיר לפיד והתמיכה בנו מוכיחה שעם ישראל רוצה שמשהו חדש יתחיל בעם ישראל. לידיעה המלאה

10:07 - אורי אורבך: תודה לכל בוחרינו הרבים. אולי הסקרים יצרו ציפיות מוגזמות, אבל תוצאות האמת עלו על הציפיות המוקדמות כשיצאנו לדרך: הגענו להישג אדיר שהחזיר אותנו למרכז הזירה הפוליטית. אנחנו ערוכים לקראת האתגרים הבאים ומקווים שבע"ה נעשה ונצליח. בתבונה, בזהירות ובהתלהבות.

10:05 - יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, התייחס הבוקר לתוצאות הבחירות: ”אנחנו מאושרים מהכפלה של פי ארבעה ממה שהיה בכנסת היוצאת. נראה עוד מעט גם את תוצאות החיילים, אני מאוד מרוצה ומסתכל קדימה. אני בעיקר יודע שהבאנו ציבורים שמעולם לא היה לנו - חילונים, דרוזים, והם מצפים מאיתנו לעבוד קשה. גם הצעירים וגם החיילים - יש להם ציפיות גדולות מאיתנו. אני עדיין לא בתיקים. עם ישראל צריך להפסיק עם המחיצות והתוויות, אנחנו עם טוב ואנשים טובים. נהניתי מכל רגע בקמפיין".

08:15 - ח“כ מיכאל בן ארי, ”עוצמה לישראל“ שלא עברה את אחוז החסימה: רוצה להודות לכל הפעילים, לכל האוהדים שליוו אותנו ופעלו במסירות שאין דומה לה. לא מתחרט, על הדרך, על האמונה ועל הערכים. אנו נלחמנו ונמשיך להאבק למען מדינה יהודית. אך מחוץ לכנסת.

07:20 - תוצאות האמת לאחר ספירת 99% מהקולות: ליכוד-ביתנו (31), יש עתיד (19), העבודה (15), ש“ס (11), הבית היהודי (11), יהדות התורה (7), התנועה (6), מרצ (6), רע“ם-תע“ל (5), חד“ש (4), בל“ד (3), קדימה (2). ”עוצמה לישראל“ הייתה קרובה מאוז לאחוז החסימה עם 1.68% מהקולות, ”עם שלם“ של הרב חיים אמסלם זכתה ל-1.21% מהקולות.

02:00 - מדגם מעודכן ומשוקלל, ערוץ 1: ליכוד-ביתנו (32), יש עתיד (18), העבודה (16), ש“ס (12), הבית היהודי (11), התנועה (7), מרצ (7), יהדות התורה (6), עוצמה לישראל (2), קדימה (2).

01:38 - ד“ר מינה צמח, ראש מכון ”דחף“, הסבירה את הירידה בכוחו של ”הבית היהודי“: 50% מהמצביעים של לפיד הם ימנים. הסיפור של ג‘רמי גימפל והחשש מקיצוניות הזיז מספר מנדטים מנפתלי בנט ליאיר לפיד. אנשים לא רצו להכניס את החלקים האלה ברשימה לכנסת.

01:30 - עדכון מדגם הבחירות של ערוץ 10: ליכוד ביתנו (31), יש עתיד (19), העבודה (16), ש“ס (12), הבית היהודי (12), יהדות התורה (6), התנועה (7), מרצ (6), חד“ש (4), בל“ד (3), רע“מ תע“ל (5).

01:11 - עדכון מדגם הבחירות של ערוץ 2: ליכוד ביתנו (33), יש עתיד (18), העבודה (16), ש“ס (12), הבית היהודי (11), יהדות התורה (7), התנועה (7), מרצ (6), חד“ש (4), בל“ד (3), רע“ם-תע“ל (3), קדימה ועוצמה לישראל לא עוברות את אחוז החסימה אך מאוד קרובות אליו.

00:45 - יו"ר ”יש עתיד“, יאיר לפיד, בנאום ניצחון: "אחריות כבדה הונחה הלילה על כתפינו. במהלך מערכת הבחירות הזו יש משפט שנאמר לי שוב ושוב ממטולה ועד אילת. בכל מקום היה תמיד מישהו שנעמד ואמר: 'אל תשכח אותנו כשתהיה שם, אל תהיה כמו כל אלה שברגע שהם נבחרים הם שוכחים'".

00:43 - בנימין נתניהו בנאום סיכום בגני התערוכה: "שוב קיבלתי הזדמנות להנהיג את ישראל. זוהי זכות גדולה, זוהי גם אחריות גדולה. אני מאמין שתוצאות הבחירות מהוות הזדמנות לערוך שינויים שאזרחי ישראל מייחלים להם וישרתו את כל אזרחי ישראל. אני מתכוון להוביל את השינויים הללו. אנחנו נשלב ידיים ובממשלה רחבה נצליח לעמוד באתגרים. העניין המרכזי והראשון עמו אנו צריכים להתמודד הוא מניעת נשק גרעיני מידי איראן“.

23:59 - נפתלי בנט נשא נאום בפני תומכיו בכפר המכבייה, דקות אחרי ששוחח עם יאיר לפיד, יו“ר ”יש עתיד“, ובירך אותו על נצחונו. בנט אמר לתומכיו כי ”הקמנו היום בית חדש במדינת ישראל, בית לחילונים ודתיים. אויבינו ידעו שעם מדינת ישראל לא מתעסקים. נפעל להורדת יוקר המחייה ולייצר שיוויון הזדמנויות לכל ילד בישראל“. בנט רמז בדבריו לאפשרות כי יחבור לקואליציה בלי נתניהו והזכיר כי המפד"ל ההיסטורית "חברה לממשלות מימין ומשמאל".

23:36 - בכפר המכבייה מתכנסים בשעות האחרונות פעילי ”הבית היהודי“ ואנשי הרשימה לכנסת. דניאל הרשקוביץ וזבולון אורלב לא הגיעו לשטח. ח“כ יעקב (כצל‘ה) כ“ץ, שהודח מרשימת ”תקומה“, הגיע למקום.

23:34 - הרב אביחי רונצקי, מי שתמך והוביל את נפתלי בנט ואיילת שקד, התייחס לתוצאות בראיון ל-Ynet: "כנראה קרה משהו בימים האחרונים וקמפיין ההסתה האגרסיבי של הליכוד רשם הישגים בקרב מתלבטים חילוניים. הייתה אצלנו ציפייה למספר גדול יותר של מנדטים, אבל אסור לשכוח שגם המספר שהגענו אליו הוא הישג היסטורי וחסר תקדים".

22:59 - אורי אורבך: תוצאת הבחירות הזו היא תוצאה של קמפיין זול שניהל הליכוד, אבל הדברים האלה מאחורינו. אחת ההפתעות של הבחירות זה יאיר לפיד, ואנחנו שולחים לו מברוק. אנחנו נשב עם לפיד בממשלה, בתנאי לקווים מסוימים.

איילת שקד: נמליץ רק על נתניהו. הליכוד-ביתנו הוא שותף טבעי. חבל שהם ניהלו כזה קמפיין נגדנו אבל עכשיו צריך לנהל את המדינה.

22:23 - אורי אריאל, מספר 2 ברשימת ”הבית היהודי“: זה הישג גדול. מי שמרכיב ממשלה הוא כנראה נתניהו ואם ירצה אותנו בממשלה, אנחנו נבחן את הדברים לאור התוצאות הסופיות ולפי זה נבין לאן פנינו - אם לקואליציה או לאופוזיציה. שאפו ליאיר לפיד שעשה בית ספר לכולם. שאפו גם לזהבה גלאון, שהוכיחה שאנשים מצביעים לערכים.

22:13 - הרב שי פירון, מספר 2 ברשימת ”יש עתיד“: הבחירות הן אירוע בקנה מידה היסטורי. אני מזכיר שלפני כמה שבועות היינו 5-6 מנדטים לפי הסקרים.

22:11 - ממטה הבית היהודי נמסר כעת בתגובה לתוצאות המדגמים כי ”הגענו להישג היסטורי בתולדות הציונות הדתית“. בנט צפוי לשאת נאום בשעה 23:00.

22:00 - ממוצע מדגמי הערוצים: הליכוד ביתנו - 31 מנדטים, יש עתיד - 19, העבודה - 17, ש“ס - 12, הבית היהודי - 12, מרץ - 7, התנועה - 7, יהדות התורה - 6, חד“ש - 4, רע“ם - 3, עוצמה לישראל וקדימה לא עוברות את אחוז החסימה.

20:51 - ממוצע מקלפיות המדגם נכון לשעה זו, בשקלול ערוצים 1, 10, ו-2: ליכוד-ביתנו 29-30, הבית היהודי 14, העבודה 17. המפתיע הגדול - ”יש עתיד“ של יאיר לפיד עם 20 מנדטים. ש“ס 10-12 מנדטים.

20:40 - בכיר במפלגת ”הבית היהודי“ אמר כעת בשיחה עם כיפה כי ”המתקפה שהוביל הליכוד-ביתנו ובנימין נתניהו נגד נפתלי בנט ו“הבית היהודי“, הביא לבריחת מצביעים ולהתחזקותו של יאיר לפיד על חשבוננו. הירי בתוך הנגמ“ש פגע בגוש הימין. אנחנו בונים כעת על קולות החיילים שעשויים לחזק אותנו בשני מנדטים נוספים.

20:07 - יו"ר מטה ההסברה בליכוד-ביתנו, גלעד ארדן: בשעות האחרונות להצבעה אנו מרכזים מאמץ להסביר יחד עם פעילי הליכוד ליד הקלפיות כי ההצבעה ליאיר לפיד, שאנו מזהים את התחזקותו, עלולה להביא ליצירת גוש חוסם בשמאל ולהפלת רוה"מ. יש לזכור שיאיר לפיד כבר ניסה להתאחד עם שאר מפלגות השמאל וצפוי לעשות זאת אחרי הבחירות.

20:00 - בבית היהודי מודאגים מנתוני הצבעה נמוכים בחלק מהאזורים, לעומת ממוצע ההצבעה הארצי. בנט אמר לפעיליו, העושים כעת מאמץ אחרון לפני נעילת הקלפיות, כי אחוזי ההצבעה במערב הנגב, בבאר שבע וביישובי הגליל והצפון, עדיין נמוכים ומדאיגים את המטה שלו. בליכוד-ביתנו תחושות דומות, כשראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני זמן קצר כי ”שלטון הליכוד בסכנה“.

19:54 - מנתוני חלק מקלפיות המדגמים שהגיעו לידי כיפה, ועדיין אסורים בפרסום מלא, מסתמנות הפתעות בתוצאות המדגמים שיתפרסמו בשעה 22:00 הלילה, עם נעילת הקלפיות. המגמה המסתמנת נכון לשעות האחרונות: ירידה בכוחו של הליכוד-ביתנו אל מתחת ל-30 מנדטים, עלייה משמעותית בכוחו של לפיד ונתונים מקבילים בין "העבודה" לבית היהודי.

18:32 - שיעור ההצבעה עד השעה 18:00 עומד על 55.5%. מדובר בעלייה של 5.2% בהשוואה לבחירות ב-2009.

16:25 - עד לשעה 16:00 הצביעו 46.6% מבעלי זכות ההצבעה לעומת 41.9% בבחירות הקודמות.

16:20 - נפתלי בנט סיים סיור בין קלפיות בפתח תקווה. אמר לפעילים כי בשל אחוזי ההצבעה יש לצאת מהאדישות. כעת הוא עושה את דרכו למטה המפלגה. מאוחר יותר יסע לביתו כדי לנוח. בערב יצפה בתוצאות המדגם יחד עם משפחתו.

16:13 - צחי הנגבי במטה הליכוד, העריך בשיחה עם כתב "הארץ", ברק רביד: נגיע ל-39 מנדטים.

15:35 - ניסן סלומינסקי מתייחס לאחוזי ההצבעה הגבוהים בשיחה עם כיפה: ”זהו יום חג למדינת ישראל. כיאה ליום חג שכזה, ישנם דגלים רבים אשר מונפים היום - וביניהם גם דגלי הבית היהודי אשר נגלים לעיננו בכל מקום ומקום. ישנה התרוממות רוח מיוחדת ואדירה בשטח, ביחס לפעמים הקודמות. אנו עדים היום למהלך היסטורי ומרגש של התחדשות, של חזרה הביתה, של התחלה חדשה על כנפיה של העשייה הרבה אשר הייתה לנו עד כה. הבית היהודי הוא לא נחלתה של הציונות הדתית בלבד. מגוונים שונים של האוכלוסייה מצטרפים אלינו היום ורואים בבית היהודי כבית שלהם. בכל מקום אני פוגש את המצביעים החדשים, אשר בוחרים בבית היהודי זו הפעם הראשונה ומתרגשים מכך, ואת המצביעים הוותיקים, הנאמנים, אשר מתרגשים מיום זה לא פחות. עבורם החזרה הביתה הינה משמעותית. עבורם, ההצבעה היום לבית היהודי היא מתוך בחירה, היא בזכות ולא בחסד“.

14:30 - שיעור ההצבעה נכון לשעה 14:00 עומד על 38.3%, עלייה של 4.8% בהשוואה לבחירות האחרונות שהתקיימו בשנת 2009. זה השיעור הגבוה ביותר משנת 1999.

14:11 - נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, השלים סיור בחירות בבאר שבע ובלוד וקרא לתומכיו לצאת ולהצביע. לשאלת הפעילים, סירב בנט להתייחס למספר המנדטים שהוא צופה למפלגתו. מאוחר יותר יסייר בפתח תקווה במספר קלפיות ויגיע לבסוף למטה המפלגה בעיר.

13:40 - השר גדעון סער: "אנחנו מוטרדים מכך שבריכוזים שבהם השמאל חזק יש אחוזי הצבעה יותר גבוהים ופועלים להעלאת אחוזי ההצבעה בקרב תומכי הליכוד".

13:22 - הרב אלי בן דהן באוטובוס הצעירים של ”הבית היהודי“, שנמצא כעת בירושלים: מרגשים אותי מאד צעירי הבית היהודי אותם ניתן לראות מדן ועד אילת, בעלי מודעות פוליטית עמוקה, תומכים בערכים ובעקרונות היהודיים הציוניים ואוהבים את הארץ שלנו. דור העתיד שלנו מוכן לשינוי ודורש מאיתנו לקום ולהצביע למשהו הטוב והחדש - לבית היהודי.

12:23 - עד כה הצביעו 26.7% מבעלי זכות הבחירה - גידול של 14% במספר המצביעים לעומת 2009. בשעה זו ב-2006 הצביעו 21.6% מכלל הבוחרים.

12:22 - אלעזר שטרן, המתמודד מטעם ”התנועה“: הבוקר מימשתי את זכות ההצבעה והצבעתי בישוב שלי - הושעיה. בסיורי הבוקר בין הקלפיות באזור הצפון, לא יכולתי להתעלם מהאווירה החגיגית, שאני מקווה שתימשך גם הערב ואל תוך הלילה. אבל מה שיותר חשוב זה שתחושת התקווה בקרב הציבור תימשך גם בשנים הקרובות, וזאת בזכות הכוח והאחריות שנציגי הציבור שלהם מקבלים היום. אני קורא לכולם לצאת, להצביע ולהשפיע!

(שטרן מצביע בהושעיה, היום. צילום: יחצ)

12:17 - ח“כ אורי אורבך: מסתובב בין הקלפיות. המצביעים שלנו באים בהתלהבות ובשמחה. איזה כיף. נותנים אמון בנו ובמהלכים שעשינו. שותפים ברצון להצליח, בתקווה להחזיר את הערכים שלנו למרכז הזירה הפוליטית. אושר גדול.

12:10 - הרב ח“כ חיים אמסלם, יו“ר ”עם שלם“: קיבלתי דיווחים על חבלות בקלפיות והעלמת פתקים, בעוד אנשי ש"ס מפיצים שמועות לפיהן פרשתי מהמרוץ וכביכול ביקשתי להעביר את תמיכתי לש"ס. מתאים לש"ס, עבורם לגנוב ולשקר זו מצווה. זו הזדמנות היסטורית לעשות שינוי אמיתי ועמוק בחברה הישראלית.

11:00 - בועדת הבחירות המרכזית ציינו כי עד השעה 10:00, אחוז ההצבעה עומד על 11.4%. מדובר באחוזי הצבעה גבוהים יחסית לבחירות הקודמות. בשנת 2006 עמד אחוז ההצבעה בשעה 10:00 על 9.9%.

10:32 - מפלגת ”עוצמה לישראל“ הגישה בקשה דחופה לוועדת הבחירות המרכזית על מנת לעצור את ההצבעה בקלפי ביד בנימין, סמוך לגדרה, בטענה כי פעילים של הבית היהודי הוציאו מהקלפיות את פתקי ההצבעה של המפלגה. במפלגה אומרים כי הם מקווים שמדובר ביוזמה מקומית ולא במדיניות של מפלגתו של נפתלי בנט. ח“כ מיכאל בן ארי, מראשי המפלגה, הצביע הבוקר סמוך למקום מגוריו ואמר כי ”כל מה שנשקיע היום נקבל בארבע שנים הקרובות. כל פתק נץ, הוא מתנה לזועבי וטיבי. כל אחד ואחת הוא היום ראש מטה. לשכנע ולהסביר שרק אנחנו באמת נדאג שתהיה כאן מדינה יהודית שרק אנחנו נלחם באויב הערבי הפנימי והחיצוני“.

(בן ארי מצביע "נץ", היום. צילום: יחצ)


09:15 - נפתלי בנט הצביע סמוך לביתו ברעננה, יחד עם רעיייתו גילת. הוא התקבל על ידי פעילי המפלגה ואמר לאחר שהצביע: "קמתי בבוקר עם תפילה. אני מרגיש שכל עם ישראל קם בבוקר ומחליט לבחור. מבחינתנו הכל מוכן ואני סומך על עם ישראל. זה בוקר עם הרבה תקווה“. בנט יצא לאחר מכן לסיור בדרום הארץ ויעבור בין קלפיות בבאר שבע ובלוד. מאוחר יותר ישוב לקראת שעות הצהריים לגוש דן ויבקר במספר קלפיות בפתח תקווה, משם יגיע למטה המפלגה, לטלפונים אחרונים ועדכונים מנציגי המפלגה בשטח. בתוצאות מדגם הבחירות יצפה בנט בביתו ברעננה. המפלגה כבר שכרה את כפר המכביה ברמת גן לטובת החגיגות המתוכננות לשעות הלילה המאוחרות.

(בנט מקווה שמשהו חדש יתחיל, היום. צילום: יחצ)
הרב עובדיה יוסף הצביע בקלפי בשכונת קריית משה בירושלים. הרב, שלווה על ידי הנהגת תנועת ש"ס, בירך את פעילי המפלגה.
(הרב עובדיה בוחר, הבוקר. צילום: שס)

08:20 - נשיא המדינה, שמעון פרס, הצביע בקלפי בירושלים וקרא לאזרחים לעשות את אותו הדבר. "אני קורא לכל האזרחים להגיע להצביע באופן חופשי. שום צרה ושום מלחמה לא תגבור על חופש ודמוקרטיה", אמר פרס, "עברנו 65 שנים של קיום כדמוקרטיה, עברנו 7 מלחמות, נלחמנו על חיינו. אנחנו עדיין צריכים להילחם, אנחנו מדינה מיוחדת שלעולם לא תוותר על חירות ותתמודד עם הסכנות. מדינה של אנשים שבונים, נלחמים וחושבים“.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, הצביעו יחד עם בניהם בבית הספר ”בן גוריון“ בירושלים. "היום יום מעונן ולא גשום, אבל אנחנו רוצים גשמים של פתקי מחל - זה טוב למדינת ישראל", אמר.

(צילום: מטה הליכוד)

07:00 - למעלה מעשרת אלפים קלפיות בכל רחבי הארץ נפתחו לטובת הצבעתם של 5,656,705 בעלי זכות הבחירה בישראל, שישתתפו בהרכבת הכנסת ה-19. הקלפיות יינעלו בשעה 22:00 בלילה, אז יפרסמו ערוצי הטלוויזיה את מדגם הבחירות. התוצאות הסופיות של מערכת הבחירות יפורסמו רק ביום רביעי, לאחר חישוב הסכמי העודפים וקולות החיילים. כל אזרח הרשום בפנקס הבוחרים קיבל לביתו בדואר הודעה לבוחר, ובה כתובת הקלפי ומיקומה. אם לא קיבלתם, תוכלו לפנות למוקדים הטלפוניים של ועדת הבחירות (1-800-200-137), או לאתר האינטרנט של ועדת הבחירות.

ב“עוצמה לישראל“ יתמקדו היום דווקא בדרום תל אביב, בפעילות שתנוהל במטה הבחירות שהוקם בלשכתו של מיכאל בן ארי שבשכונת התקווה. מאמץ אינטנסיבי יושקע בעיקר בקלפיות ביהודה ושומרון, כדי לנסות ולחזק את מעמד המפלגה מול ”הבית היהודי“.

הרב חיים אמסלם, יו“ר מפלגת ”עם שלם“, יצביע בעשר בבוקר בקלפי בבית ספר ”בית יעקב“, ברחוב הקבלן שבשכונת הר נוף בירושלים. לאחר מכן יסייר הרב אמסלם בדימונה, באר שבע, אשקלון ובמספר קלפיות בתל אביב. בשעות הערב יתייצב הרב אמסלם במטה מפלגתו שבירושלים, שם יצפה במדגם הבחירות.