המשטרה זימנה לחקירה את רבה הראשי של ראשון לציון, הרב דוד וולפא, זאת בחשד למעורבות בשוחד ולקבלת טובות הנאה במסגרת תפקידו - כך דווח היום (ה') בעיתון "ידיעות ראשון".

הרב וולפא, רבה הראשי האשכנזי של העיר, מכהן בתפקיד במהלך 42 השנים האחרונות. הוא משמש רבה הראשי של העיר לאחר שהרב הספרדי, יוסף עזרן ז"ל, נפטר בשנה שעברה ומאז לא מונה לו מחליף.

המשרד לענייני דת התייחס לכך שהחקירה נגד הרב עסקה בענייני כשרות, הנמצאים תחת אחריותו - והחקירה נפתחה בעקבות דוח מבקר המדינה, שבחן את הפיקוח על כשרות מוצרי מזון המיוצרים ומשווקים בארץ, בין היתר גם במוצרים הנמצאים תחת פיקוחה של הרבנות בראשון לציון, שם מצא המבקר ליקויים רבים.

(צילום: אילנה שקולניק)



הדו"ח קבע כי במשך כ-21 שנים, רבני העיר בראשון לציון לא חתמו על תעודות ההכשר מטעם המועצה הדתית, כפי שמתבקש כחוק, ובמקומם עשה זתא מנהל מחלקת הכשרות - שלא הוסמך לכך בידי מועצת הרבנות הראשית ולא כפי שנדרש בחוק איסור ההונאה בכשרות. בדו"ח המבקר נכתב כי "הרבנים כשלו בכך במילוי חובתם כלפי תושבי העיר שומרי הכשרות".

בתשובתו למבקר המדינה אישר הרב וולפא שמצב הכשרות בעיר היה לקוי, אך נימק זאת בטענה כי משגיחי הכשרות לא מתוגמלים כראוי על הוצאות נסיעה ועל שעות נוספות וכי קיים במחסור משמעותי בכוח אדם. כיוון שכך, הרב וולפא הסביר כי לא מצא לנכון, "מבחינה מצפונית", לחתום על תעודות ההכשר. עם זאת, במשטרה מכחישים כל קשר בין הביקורת שהובאה בדו"ח מבקר המדינה לבין החקירה נגד הרב.

מזכיר המועצה הדתית, דוד גבאי, דווקא מאמין בחפותו של הרב הראשי. "כל הדבר נראה לי תמוה ולא נראה שיש דברים בגו. כל תלונה שיש בה חשד למשהו רציני מצריכה חקירה", אמר גבאי, "אני לא מאמין שהרב לקח שוחד. הכשרות מתנהלת באמצעות המועצה הדתית והרבנות על פי כל הכללים. יש נהלים מסודרים ברבנות, ומשרד הדתות הנחה אותנו שאין לעבור לחברת כוח אדם. מי שצריך להחליט, יחליט. כרגע הוא עובד כרגיל".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "הרב נחקר ביחידת ההונאה מרכז בחשד לקבלת טובות הנאה ושוחד במסגרת תפקידו". הרב וולפא הכחיש את החשדות נגדו.