באפרת ממשיכים במסורת של פתיחת שנת הלימודים חגיגית במערכת החינוך: בשנה שעברה הגיעו ליישוב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר הכנסת ראובן ריבלין, שליוו את תלמידי בית הספר באפרת ביום הראשון ללימודים, והשנה היה זה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהגיע לאפרת לצעוד יחד עם תלמידי בית הספר "עושה חיל" ביום הראשון של שנת הלימודים תשע"ד.

הרב לאו בירך את כ-700 תלמידי בית הספר והוריהם: "אני מברך אתכם שתשמעו רק דברים טובים ותשמיעו רק דברים טובים ובשורות טובות, תמשיכו לעשות חיל ובית ישראל כולו יתפאר בכם." הרב לאו עבר בין התלמידים, התעניין בשלומם ואיחל להם הצלחה בלימודים.

בין ההורים של כ-120 מתלמידי כיתה א' היה גם ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, שאמר: "אני מתרגש היום פעמיים גם בשל בתי שמתחילה היום כיתה א' ופעם נוספת שאני רואה בכל פעם מחדש את הדור הצעיר של אפרת".

רביבי הוסיף כי הוא שמח שהרב הראשי החליט לפתוח את שנת הלימודים באפרת. "מערכת החינוך הפורחת והאיכותית של אפרת היא הבסיס שלנו ועליה גאוותינו. מבתי הספר שלנו יצאו הדור הבא של קציני צה"ל והמנהיגים של מדינת ישראל".

במועצה המקומית אפרת מציינים כי במערכת החינוך לומדים כ-3,500 ילדים. 595 מהם בגני הילדים, 2,133 בבתי הספר היסודיים ו-790 בבית הספר התיכון לבנים.