יישוב חדש נחנך אמש (א‘) בשומרון - ”לשם“ - יישוב קהילתי המונה 70 משפחות והוקם בתוך זמן קצר, באמצעות המועצה האזורית שומרון וחברת הרי זה“ב שיזמה את הפרויקט.

התשתיות ב“לשם“ תוכננו כולם מתחת לפני הקרקע, כפי שניתן לראות בערים המתוכננות בעולם דוגמת מודיעין. עד היום נמכרו בלשם 134 בתים - כולם ”על הנייר“. חברת הרי זה"ב והמועצה הצליחו לייצר ביקוש גבוה במיוחד למקום, בין השאר בשל אוכלוסייה איכותית שהגיעה למקום ומשכה אחריה ציבור איכותי נוסף ובשל המיקום של הישוב קרוב למרכז הארץ: 25 דקות מתל אביב ו-10 דקות מכביש 6.

"למעשה מדובר פורמלית בשכונה של עלי זה"ב“, מסביר גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, ”אולם יש לשכונה אופי של ישוב. 70% מהתושבים מגיעים מתוך הקו הירוק, כל הבתים נמכרו על הנייר, זאת בשל הביקוש העצום למגורים בשומרון בין השאר בשל הקרבה למרכז הארץ וזאת למרות המחירים הגבוהים יחסית במקום".

לדבריו ”מדובר בישוב שבנייתו מתעכבת כבר משנות ה - 80, תוכניות המתאר מתעכבות כבר מימי שמיר, אנחנו שמחים שסוף סוף הצלחנו להסיר את כל המכשולים הפוליטיים והטכניים ולראות בבנייתו של ישוב כ"כ מוצלח וחדשני“.

יוסי דגן, מ"מ ראש המועצה האזורית שומרון, אמר כי ”לשם שנמכרה כולה תוך חודשים על הנייר והביקוש אליה גבוה ביותר היא ההוכחה לכך, שהציבור הישראלי מעוניין לגור בשומרון. זאת משום שהציבור הישראלי הבין שהשומרון למעשה יושב במרכז הארץ, ואין שום סיבה לוותר על מגורים בחבל הארץ היפה והאיכותי הזה".