רבה של קריית ארבע-חברון, הרב דב ליאור והרב נחום רבינוביץ', ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, חתמו על פסק הלכה לפיו הרב משה טלבי, אשר גופתו נמצאה לפני כחודשיים באזור צומת רבבה - לא התאבד.

דבר מותו של הרב טלבי עדיין מצוי בחקירת משטרה, כפי שדווח בכיפה במהלך החודש האחרון. צוות הזיהוי הפלילי של משטרת מחוז יהודה ושומרון קבע כבר בזירת האירוע הראשונית כי מדובר ככל הנראה בהתאבדות. זה גם הכיוון אותו אימצה המשטרה ככיוון מרכזי בחקירתה את האירוע. ואולם, בני משפחת טלבי משוכנעים כי לרב טלבי לא הייתה סיבה להתאבד וכי בעיניהם מדובר בפיגוע על רקע לאומני.

ואולם כעת מפרסמים הרבנים, הנמנים על הפוסקים החשובים בציונות הדתית, פסק הלכה התומך בעמדת המשפחה. "כל מי שדיבר נגד הרב אומרו כי שלח יד בנפשו, חייב לעלות לקברו ולבקש מחילה", כותבים הרבנים בפסק ההלכה. אל פסק ההלכה צורפה גם עמדתו ההלכתית של הרב יהודה פריס, שכתב כי הרבנים מסירים מעל הרב טלבי את דין "המאבד עצמו לדעת" - וכי הם שוללים את האפשרות, הנבחנת על ידי המשטרה, כי הוא התאבד.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה: "תיק החקירה ונסיבות המקרה נמצאים עדיין בשלבי חקירה. יחד עם זאת, בהתבסס על ממצאי הזיהוי הפלילי שנאספו מזירת האירוע, מסתמן כי מדובר, ככל הנראה, במקרה של התאבדות".