כ-2,500 איש נכנסו הלילה לקבר יוסף, זאת לאחר דרמה קטנה שהתחוללה סביב הנושא כאשר הצבא הודיע ברגע האחרון כי יבטל את הכניסה וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה עמד על כך שהכניסה תתנהל כסדרה, בשל הציפיות הגבוהות של המתפללים שרצו להיכנס להתפלל במתחם הקדוש לפני ראש השנה.

עם הנכנסים הגיע גם אחיו של האדמו"ר מנדבורנא וחסידיו, הרב מרדכי גרוס מחשובי הרבנים הליטאים, הרב אליעזר איגרא רב כפר מיימון ודיין בית הדין הגדול וכאמור מעל 2,000 מתפללים נוספים.

הכניסה היא חלק מפעילות רחבת היקף אותה עושה היחידה האסטרטגית במועצה האזורית שומרון יחד עם אוגדת איו"ש וחטמ"ר שומרון, מנהלת קבר יוסף וראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, במטרה לאפשר לאזרחי ישראל היהודים ליהנות מחופש הפולחן לו הם זכאים ולהתפלל בקבר יוסף, אחד האתרים החשובים והקדושים לעם היהודי המצוי בשטח שלפחות על הנייר נמצא בשליטת ישראל.

הביקור של האדמו"ר מנדבורנא בקבר יוסף אמש גם הוא חלק מפעילות אסטרטגית ארוכת טווח אותה עושה המועצה האזורית שומרון בכדי להביא לאחדות ולחבר בין הציבור הציוני דתי לציבור החרדי ובכדי להביא את הציבור החרדי להתיישבות ולהכרת ההתיישבות והמקומות הקדושים הרבים בה.

האדמו"ר מנדבורנא, שוחח עם ראש המועצה האזורית שומרון ולאחר השיחה קרא לאחדות בין הציבורים השונים וציין את חשיבות האחדות. עוד סיכמו השניים כי ”הקיצוץ בתקציב הישיבות פוגע בעולם הישיבות הציוני דתי והחרדי כאחד וכי יש להילחם בנושא יחד".

גרשון מסיקה ראש מוא"ז שומרון אמר לאחר האירוע כי "דווקא בשעה הזו, חשוב שהציבור הציוני דתי והחרדי יתאחדו סביב הנושאים המשותפים. אחד מהם הוא בוודאי קבר יוסף בעל חשיבות עמוקה לעם היהודי ולמאמינים מכל המגזרים וגווני האוכלוסייה".