המטה החילוני בבית היהודי החליט להשיק ”מלשינון“ טלפוני באמצעותו יוכלו אזרחים להתלונן על משגיחי כשרות אשר אינם מבצעים את עבודתם נאמנה. הדיווחים שיתקבלו באמצעות המלשינון יועברו לטיפול משרד הדתות.

במטה מסבירים כי היוזמה לנושא הגיעה בעקבות תלונות על סכומי הכסף שבעלי העסקים נדרשים לשלם למשגיחי הכשרות. ”עלות הכשרות נעה סביב 2,000-800 שקלים - זאת בהתאם לראות עיניו של המשגיח והגורמים העומדים מאחוריו“, אמרו במטה לעיתון ”ישראל היום“ וציינו כי ”כך יוצא שבעלי העסקים משלמים כסף רב, ללא תקנים מסודרים, זאת לצד מקרים שבהם החליטו גם רבני הערים לעצמם להגדיל את אגרת ההכשר לעסקים כרצונם“.

”תעודת כשרות היא מוצר הנצרך על ידי ישראלים רבים - חילוניים ודתיים כאחד - שאף מוכנים לשלם יותר על המזון בשבילו. עם זאת חשוב שלא ייווצר מצב שהרצון והצורך בהכשר מצד בעלי העסקים יהפכו לחגיגה בלתי מפוקחת מצד המשגיחים. אנו מתחייבים להעביר כל פנייה ולעמוד על הדברים עם משרד הדתות על מנת שנוכל למגר את התופעה הזו אחת ולתמיד“, אמרו במטה.

קו ה“מלשינון“ החדש: 052-8736395.