הרב אליעזר מלמד, רב היישוב וראש הישיבה הר ברכה, פוסק כי מותר לנשים לקרוא במגילת אסתר ולהנהיג קריאה מיוחדת לנשים. בפסק הלכה שיתפרסם בסוף השבוע הקרוב בעיתון ”בשבע“, טוען הרב מלמד כי ”מותר להן לקרוא במגילה, ויתכן שיש במעשיהן ניצוץ קדוש שיביא בעתיד ברכה לעם ישראל“.

הרב מלמד מסביר כי הלכתית ”אישה יכולה להוציא את חברותיה ידי חובת מקרא מגילה“. הוא מציין כי ”אמנם יש פוסקים בודדים שסוברים שאישה אינה יכולה להוציא נשים רבות בקריאת המגילה, מפני שדין קריאת המגילה הוא כדין קריאת התורה, וכשם שאישה אינה קוראת בתורה כך לא תקרא לנשים רבות מגילה... אלא שאם רוצים לצאת ידי כל השיטות, עדיף לשמוע את המגילה מגבר, והמהודר ביותר, לשמוע את המגילה ברוב עם, כלומר בבית הכנסת יחד עם הגברים“.

עם זאת, הוא קובע כי ”נשים שרוצות לשמוע את המגילה מאישה, רשאיות מלכתחילה לסמוך על דעת רוב רובם של הפוסקים ולקיים קריאה לעצמן, אמנם ראוי לבחון את הרצון שיהיה לשם שמים“.

בשולי הדברים התייחס הרב מלמד למציאות בחברה הדתית, בה לפעמים ”אותן נשים שרוצות לקרוא לעצמן במגילה וללמוד גמרא ולהתעטף בציצית, מקפידות פחות על הלכות צניעות וכשרות“. לדבריו, מציאות זו נובעת כתוצאה מהשפעת התרבות המערבית, שכתוצאה ממנה ”הן נוטות לטפח קריירה אישית על חשבון ערכי המשפחה המסורתיים, ומשום מה גם נוטות לאמץ תפישות שמאלניות בקשר לקדושת יישוב הארץ. הן אמנם מתקוממות נגד התפישה השיפוטית שמבקרת את בחירתן, אבל מרשות לעצמן להיות שיפוטיות ולבקר בחריפות את הנשים שמגדלות ילדים רבים מדי“. אף על פי כן, הדגיש הרב מלמד, קריאת מגילה של נשים לנשים נראית בעיניו מבורכת.