הרב מיכאל ברום, ראש ישיבת ההסדר בשילה, מותח ביקורת נוקבת על יו“ר ”הבית היהודי“, נפתלי בנט, בעקבות חבירתו הפוליטית ליו“ר ”יש עתיד“, יאיר לפיד. במכתב חריף ששיגר לו, כותב הרב ברום כי ”רבני ישראל בוכים ומתפללים לביטול הגזרה ואתה ממובילי הרעיון".

במכתב, שדווח ברדיו ”קול חי“, האשים הרב ברום את בנט: "בשם 'הבית היהודי' לקחת את הדגלים של מפלגת 'יש עתיד' והחלטת להרים אותם גבוה, ובמיוחד את רעיון ה"שוויון הנטל". לי היה ברור שהמפלגה שלנו, קרי 'הבית היהודי', אמורה להרים את דגל לומדי התורה מעלה-מעלה, וזאת מתוך הבנה שזהו הכוח הגדול של עם ישראל כולו. בפועל, במקום להרים את הדגל הזה, אתה מרים את הדגל שמתמקד בגיוס אותם אנשים שלא לומדים תורה".

הרב ברום הזכיר כי לפני כעשור כרת אפי איתם, יו“ר המפד“ל, ברית עם מפלגת ”שינוי“ נגד החרדים. ”התוצאה הייתה ביטול משרד הדתות ופינוי גוש קטיף. הקרבה שלנו ליהדות החרדית היא אך הטבעית יותר מאחר וכולנו רואים את תכלית חיינו בלימוד התורה וקיומה“. לדבריו, ”חשוב להדגיש שהקרבה שלנו ליהדות החרדית היא אך הטבעית יותר, מאחר וכולנו רואים את תכלית חיינו בלימוד התורה ובקיומה. מאוד חשוב להדגיש את החיבור הזה ולא לעשות חיבורים עם מפלגות שלא רואות בתורה את תכלית חייהם".

מ“הבית היהודי“ נמסר בתגובה: ”אין ספק שבתקופת מו“מ צצות ידיעות על בריתות כאלה ואחרות ובכלל ידיעות שונות ומשונות עולות מדי שעה. מומלץ שלא לקחת אותן ברצינות יתירה. הבית היהודי ייצמד במו“מ הקואליציוני לדבריו של בנט בנאומו בכנסת ולהתחייבותו לשמור על עולם התורה, לא כאינטרס חרדי בלבד, אלא כאינטרס כלל ישראלי וללא פשרות“.