הפרשה שנחשפה אמש (ב‘) באמצעי התקשורת ובמרכזה הקלטה המפלילה לכאורה את ח“כ ניסן סלומינסקי במתן שוחד לקבלן קולות, הייתה ידועה ללא מעט עיתונאים במהלך תקופת הפריימריז. לכיפה נודע כי גורמים במטהו של נפתלי בנט ניסו בזמנו להעביר את החומרים לשני כלי תקשורת - ”ידיעות אחרונות“ וערוץ 2 - ואף קיימו פגישות עם עיתונאים על מנת ”לשחרר“ את הסיפור.

מי רוצה להפיל אותו? סלומינסקי, צילום: יחצ


אמצעי התקשורת בדקו את הנושא אך החליטו, מסיבותיהם שלהם, שלא לשדר את הסיפור בסופו של דבר. סלומינסקי עצמו נעזר בלא מעט אנשים במפלגה, והצליח להגיש לאמצעי התקשורת הקלטה שבה נשמע קבלן הקולות, עמרוסי, סותר את גרסתו מההקלטה הראשונה וטוען כי דווקא מטה בנט הוא שהציע לו כספים תמורת מפקד.

מדוע שוחררה ההקלטה הזו דווקא עכשיו? סלומינסקי עצמו מעריך כי מדובר בניסיון לחיסול פוליטי, במקביל לניהול המו“מ הקואליציוני, על מנת למנוע ממנו תפקיד שר. ”הקלטות האלה היו כבר בערוץ 2 לפחות חצי שנה. רצו לפרסם אותם ואז נעשתה בדיקה על ידי ראשי המערכת בערוץ 2, שבדקו את הנושא לעומק והבינו כי אין פה סיפור לאחר שהאנשים הכחישו את הדברים. הם ירדו מהכתבה. החומר עבר לידיעות אחרונות וגם שם החליטו לגנוז את הסיפור לחלוטין“, תיאר סלומינסקי.

”זה ממש לא קשור לנפתלי בנט“, הבהיר סלומינסקי, ”יש אנשים אחרים שאולי רוצים לפגוע בי. אני לא רוצה להגיד דברים שאני לא בטוח בהם אבל ניכרים טביעות אצבע של אנשים שהיו שמחים שהמקום השלישי במפלגה, שאני מחזיק בו, יישאר פנוי לאנשים אחרים“.

היה חוקר פרטי, או לא?

נפתלי בנט שב וטען במהלך מערכת הבחירות הפנימיות בבית היהודי כי הוא לא שכר חוקר פרטי נגד ח“כ זבולון אורלב, מולו התמודד על ראשות המפלגה. אלא שהעדויות שנחשפו אתמול התבססו על הקלטה שביצע לא אחר מאשר אותו חוקר פרטי, ששכר נפתלי בנט. ראשיתו של הסיפור, נזכיר, באוקטובר 2012, כשאורלב הגיש תלונה לקצין הכנסת בטענה כי חוקר פרטי הגיע ללשכתו בזהות בדויה של איש עסקים המעוניין לתרום לקמפיין שלו.

בהקלטה הבאה, אחת מיני רבות, ניתן גם לראות את בנט אומר בקולו - ובמפורש - כי לא שכר חוקר פרטי נגד מתמודדים אחרים.

ואולם בנט טוען בתגובה לדברים כי אכן מעולם לא שכר חוקר פרטי אלא שכר את שירותיו של משרד חקירות, שלא פעל מטעמו נגד מי מהמתמודדים. גורמים בסביבתו של בנט הסבירו כי שכרו את שירותי המשרד לאחר שהגיעו אליהם חשדות לקניית קולות על ידי מועמדים אחרים ובמטרה לבדוק את הנושא. במטה של בנט מדגישים כי מדובר בפעולה חוקית אשר הניבה תוצאות והביאה לפסילת קולות פסולים - על ידי ועדת המפקד.