תנועת "התעוררות" בירושלים דורשת היום (ד‘) משר הדתות נפתלי בנט לפעול לסיום הליכי בחירת הרב הראשי לעיר ירושלים כעת, טרם הבחירות המקומיות בירושלים, זאת לאור החשש שנושא בחירת הרב בירושלים יהפוך לכלי שרת פוליטי בין המועמדים השונים.

התעוררות פנתה לשר הדתות והשר לענייני ירושלים, נפתלי בנט ואל סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, לאור העובדה שכבר 10 שנים אין רב ראשי לירושלים.

בפנייתה דורשת התעוררות ממשרד הדתות, להנחות את הגוף האמון על בחירת הרבנים להתחיל את הליך הבחירות בהקדם ולסיימו עוד לפני הבחירות המוניציפאליות, מאחר וכל עיכוב נוסף גורם לפגיעה במרקם החברתי ובמעמדה של הרבנות בעיר, ויכול לגרום לתוצאות שרק ינציחו את הבעיות הקיימות למשך שנים רבות.

יו"ר התעוררות עופר ברקוביץ', מסר כי הציבור הפלורליסטי בעיר - דתיים וחילוניים כאחד, אשר אינם נתמכים על-ידי שירותי דת פרטיים, הוא המפסיד המרכזי מחסרונה של דמות רבנית ממלכתית וייצוגית בירושלים.

”דמות כזו נדרשת עבור שינויים במנגנון הכשרות הארכאי והמנצל, בהפגנת יחס הולם עבור ציבור הנשים במקוואות, וככלל, ביצירת יחס ידידותי יותר עבור הציבור החילוני בעיר, תוך הכרה בצרכיו“, אמר ברקוביץ‘, ”מועמד התעוררות למועצת העיר חנן רובין מסר כי בעיר כירושלים, בולט במיוחד חסרונו של רב ממלכתי, חסרון המעמיק את חוסר הנגישות לשירותי הדת ומנציח את המציאות האי-שוויונית שמצב זה יוצר בין הקהלים השונים בעיר“.