שעות ספורות לפני כניסת יום הכיפורים תשע"ה מתפרסמות תוצאות הסקר המקיף שערך אתר כיפה יחד עם ארגון רבני צהר ושבדק את הערכות בתי הכנסת בארץ לקליטת הציבור החילוני רגע לפני כל נדרי.

בסקר שנערך בקרב למעלה ממאה בתי כנסת מכל רחבי הארץ, המשקפים את מגוון האוכלוסיות, עולה כי במרבית בתי הכנסת יש נכונות לקליטת המתפללים. לשאלה האם בבית הכנסת יש מחזורי תפילה לציבור הרחב ענו 64% מהם שיש, בעוד ה36% אמרו שבתי הכנסת בהם הם מתפללים אין מחזורי תפילה לאורחים.

בתשובה לשאלה האם יעלו חילונים לתורה ביום הכיפורים בבית הכנסת בהם הם מתפללים, ענו 70% מהנסקרים כי חילונים יעלו לתורה בביתי הכנסת שלהם. 8% מהעונים לשאלו זו ענו כי יסרבו לעלות חילוני לתורה.

למרות ההיענות הגבוהה לקליטת חילונים בבתי הכנסת, עולה כי רק ב-5% מבתי הכנסת נערכים לקליטת חילונים בבתי הכנסת, ושומרים מקומות מיוחדים לאלו שיגיעו לתפילות ביום כיפור. זאת ועוד, רק 23% מהעונים לסקר אמרו כי חילונים ירגישו בנוח בבית הכנסת שלהם. יחד עם זאת קרוב למחצית מהעונים, 45 אחוזים, ענו כי האירוח בבית הכנסת חשוב לקירוב האורחים אל הדת.

בתוך כך, בצהר השלימו ההיערכות להפעלת מאות מניינים משותפים לחילונים ולדתיים. לדברי הרב רפי פוירשטיין, יו"ר עמית של ארגון רבני צהר "במניינים אלו יזכו המתפללים הפחות בקיאים להדרכה ועזרה. לנוכח תוצאות הסקר אנו בארגון רבני צהר קוראים להגדיר מחדש את ייעודם של חלק מבתי הכנסת המשמשים לעיתים כמעין "מועדונים" סגורים למתפללים הקבועים שלהם, ולהיות בית תפילה לכלל עם ישראל".