שר הכלכלה נפתלי בנט יצא במוצאי שבת הקרובה לביקור רשמי ראשון בסין. במהלך הביקור, שיימשך חמישה ימים, יבקר השר בבייג'ינג ובשנגחאי. הביקור בסין יעמוד בסימן קידום פתרונות טכנולוגיים חדשניים שפותחו בישראל בתחומי התוכנה והמים, וכן קידום שיתופי פעולה בתחום המחקר והפיתוח בין ישראל לסין. השר ייצא למדינה האסייתית יחד עם נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, ועם משלחת עסקית המונה 14 חברות ישראליות בתחום התוכנה.

במהלך הביקור בבייג'ינג יקיים השר בנט, בין היתר, פגישות עבודה עם שר המדע והטכנולוגיה של סין ועם סגן שר המסחר הסיני. בנוסף ייפגש השר בנט עם יו"ר המועצה הלאומית לפיתוח ורפורמות הסינית (NDRC) המהווה "משרד על” כלכלי העוסק בתכנון ופיקוח על יישום רפורמות, תכניות כלכליות ארוכות טווח בפרויקטים שונים בסין, ובעל תפקיד מרכזי בתכנון ויישום תוכניות החומש של ממשלת סין. תהיה זו הפעם הראשונה בה שר ישראלי נפגש עם אישיות רמת דרג זו.

בשנגחאי ייפגש השר בנט עם סגן נשיא ענקית הרכב הסינית "ג'ילי" במטרה לדון בשיתופי פעולה טכנולוגיים בין חברת הענק לחברות ישראליות. בנוסף ישתתף השר במעמד חתימת הצהרה משותפת לשיתוף פעולה בתחום המים בין משרד הכלכלה לעיריית שנגחאי.

השר בנט גם ישיק יום טכנולוגיות מיוחד עם חברת הסליקה הגדולה בסין, UnionPay, במסגרתו יציגו חברות התוכנה הישראליות את הפתרונות שברשותן בפני נציגי החברה הסינית. חברות המשלחת יקיימו בנוסף שורה של פגישות עסקיות וסמינר בהשתתפות חברות תוכנה סיניות אשר תואמו כולם על ידי הנספחים המסחריים של משרד הכלכלה בשנגחאי ובייג'ינג. המינהל מפעיל בסין מערך של ארבעה נספחים מסחריים המהווים מקור מידע, הכוונה וסיוע, חשוב עבור התעשיין הישראלי המעוניין לפעול או להרחיב את פעילותו בשוק הסיני, הן באמצעות סיוע באיתור שותפים מקומיים, מידע על הזדמנויות עסקיות, סיוע בהבנת רגולציה מסחרית בסין ועוד. משלחת חברות התוכנה גויסה על ידי מכון הייצוא הישראלי.

”אני מאמין כי המשלחת תסייע ביצירת קשרים עסקיים משמעותיים בין החברות הישראליות והסיניות והדבר יסייע בפריצה ובהתרחבות לשוק התוכנה הסיני וימצב את ישראל כ- Innovation nation“, אמר בנט. לדבריו, ”למיתוג כזה יש השלכות אסטרטגיות כלכליות על המשק הישראלי. הגדרתי את סין כ'מדינת יעד' ועל כן אנחנו מחויבים להרחבת שיתוף הפעולה עם בין המדינות ולהרחבת המסחר שלנו עם המעצמה הכלכלית הזו".