יו“ר סיעת ”הבית היהודי“, ח“כ איילת שקד, מקבלת ביממה האחרונה מאות הודעות SMS - חלקם עם איומים מפורשים על חייה - זאת לאחר שהודיעה על הצבת אולטימטום לש“ס ולמנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף, להצהרה פומבית על תמיכה ב“דיל“ משותף עם ”הבית היהודי“ - עד ליום שני הקרוב. בתום ישיבת סיעה שהתקיימה השבוע הודיעה שקד כי במידה והרב עובדיה לא יודיע ”בקולו“ על הסכמתו ל“דיל“, המפלגה תפעל להרצתם של שני רבנים ראשיים לישראל.

הודעתה של שקד התקבלה בכעס במגזר החרדי ובקרב פעילי ש“ס, שהפיצו הודעת וואטסאפ, שהתגלגלה בין קבוצות שונות, בקריאה לפנייה ישירה לשקד. ”כולם לסמס לאיילת שקד ולבקש ממנה להתנצל על הדברים שאמרה. לא ננוח ולא נשקוט עד שכבוד התורה יחזור למקומו הראוי“, נכתב בהודעה, בה דרשו מפיציה כי ”שקד תוציא הודעה מסודרת ותתנצל בפני גדול הענקים בדורנו שעפר אנחנו תחת כפות רגליו“.

(צילום: מוטי קיקיון)

בעקבות ההודעה קיבלה שקד מאות הודעות, בחלקן נכתבו קללות ונאצות. המטה החילוני בבית היהודי גינה את המהלך: ”אנחנו מגנים בכל תוקף את מתקפת המיסרונים המזוויעה והברוטלית של אותם עבריינים המרשים לעצמם, בשם התורה ויראת שמיים, לקלל, לאיים ולאחל איחולי הרע ליהודי בכלל ולשליחת ציבור בכנסת ישראל בפרט“.

במטה אמרו כי ”בחירתו של הרב הראשי הינה אכן סוגיה רגישה למגזרים השונים, אך לא ייתכן שתהפוך לזירת קרב אלימה. פעולה מסוג זה הינה פשע לכל דבר ועניין וכן אלימות לשמה, ואינה נופלת במאום מעשייתן של משפחות הפשע במרתפיהן החשוכים. האם זו התורה ואלו למדיה? האין דרך ארץ קודמת לה? אנו, חילוניים ודתיים כאחד, לא נקבל ולא נכבד התנהגות כזו ורואים זאת בחומרה רבה. על כן, אנו קוראים לאמונים על אכיפת החוק בישראל להפעיל את האמצעים הדרושים לטיפול בעניין לאלתר“.