שר הפנים, גדעון סער, הודיע היום (ד‘) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה הצעה לתיקון חוק קביעת הזמן, לפיו שעון הקיץ יימשך עד סוף אוקטובר. בסטטוס שכתב סער בעמוד הפייסבוק שלו, הוא ציין כי "שעת אור נוספת תשפר את איכות החיים של אזרחי ישראל“. השר סער הוסיף כי בכוונתו להביא את הצעתו לאישור עוד במהלך מושב הכנסת הנוכחי, כדי ששעון הקיץ החדש יחול כבר מחודש אוקטובר הקרוב.

להארכת שעון הקיץ משמעות מהותית על אורח החיים ההלכתי בישראל והיא צפויה לפגוע בדתיים רבים, בעיקר באלו המתפללים מוקדם בבוקר לפני יציאתם למקומות העבודה. הרב חיים נבון טוען כי ב-31 לאוקטובר בשעון קיץ, שעת הזריחה - שהיא זמן התפילה הראוי - כבר תתקרב לשבע בבוקר.

”זה מילא“, כתב הרב נבון בעמוד הפייסבוק שלו, ”כי בשעת הדחק אפשר להתפלל לפני הזריחה, וסער יכול לומר: תידחקו. אבל זמן ציצית ותפילין כבר יהיה (בשעון קיץ) ב-6:10, מה שאומר שתפילת שחרית יכולה להתחיל רק כמה דקות מאוחר יותר. וזה בשעת הדחק“.

”לאברכים בכולל זה בסדר. אבל הרבה אנשים דתיים עובדים (נכון, לא אנשי הייטק, אבל הרבה עובדי כפיים, וגם הרבה מאלו שבאמצע) נאלצים להתחיל את תפילתם לפני שש בבוקר (לפחות בימים שני וחמישי, שבהם התפילה ארוכה). אם ילכו למניין מאוחר יותר, לא יספיקו לארגן את הילדים ולהגיע לעבודה בזמן“, כתב הרב נבון, שציין כי ”מי שינהיג שעון קיץ בסוף אוקטובר, יאמר לציבור חרדי ודתי גדול, לראשונה מאז קום המדינה: אתם לא יכולים גם לעבוד וגם להתפלל. תבחרו“.