שרת המשפטים ציפי לבני החליטה לעצור היום (ה‘) את הרפורמה החדשה שהציג השר נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן. בדיון שהתקיים היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, החליטה השרה לבני להטיל וטו על החוקים החדשים ברפורמה ולמנוע את יישומה.

כפי שדווח בכיפה, בשבוע שעבר הודיעו בנט ובן דהן על מהפכה בשירותי הדת, שעתידה להפוך את שירותי הדת בפעם הראשונה, ליעילים, תחרותיים ומקצועיים. במסגרת המהפכה, הוכנסו שני חוקים בחוק ההסדרים, שנועדו לכפות התחדשות על המערכת: ניתוק הפוליטיקה מהדת (המינויים של ראשי המועצות הדתיות ייעשו על ידי ועדת איתור או מכרז פומבי, בשקיפות ועל פי אמות מידה מקצועיות- ניהוליות) וצמצום מספר המועצות הדתיות (שיביא לחיסכון כספי שיופנה לשיפור ולהרחבת סל שירותי הדת, לכל אזרח).

בעקבות ההחלטה של לבני אמר היום ח“כ הרב בן דהן כי ”זהו יום עצוב לאזרחי המדינה, ותמוה שהשרה ליבני, שרוממות הליברליות בגרונה, מחליטה למנוע את המהפכה בשירותי הדת. מה שבטוח, התוצאה הישירה של ההחלטה של ליבני היא מיגור התחרות והיעילות בשירותי הדת: המינויים הפוליטיים בשירותי הדת ימשכו, סל שירותי הדת עבור כל אזרח יצטמצם וחוסר היעילות במועצות הדתיות יימשך. אנחנו נילחם בהחלטה הפופוליסטית וחסרת השחר הזו. חבל שציפי ליבני לא הבינה שתם עידן הפוליטרוקיות“.

ח“כ עליזה לביא התייחסה למהלך מצד לבני ואמרה היום כי "חשוב לשים לב שסגירת חשבונות פוליטיים לא תוביל לכך שנחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית לחולל מהפכה בהנגשת שרותי הדת והרבנות הראשית. גם חוק הדיינים שצפוי לעבור בשני הקרוב, גם חוק הרבנות הראשית, וגם הרפורמה הצפוייה בשירותי הדת, משקפים תפיסה המשותפת לכל מפלגות הקואליצייה, אך עלולים שלא לעבור בשל משחקי כוח. אני מקווה שבבית היהודי יתעשתו בהקדם ויסירו את הטו על חוק הרבנים, וכך גם יקודמו שאר החוקים בנושא“.