הליכוד אישר אתמול באופן סופי את מועמדותו של ח"כ יולי אדלשטיין לתפקיד יו"ר הכנסת, תפקיד אותו מילא בהצלחה גם בכנסת הקודמת והוא צפוי להיבחר היום (ג') על ידי חברי הכנסת ולקבל את התפקיד שוב.

הכנסת ה-20 תושבע היום אחר הצהריים. בשעה 15:30 יתקבל נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בטקס ממלכתי במשכן הכנסת. הנשיא יפתח את הישיבה החגיגית ויעביר את ניהולה לוותיק שבחברי הכנסת - עמיר פרץ מ"המחנה הציוני". לאחר שכל חברי הכנסת החדשה יצהירו אמונים יהיה בטרקלין שגאל טקס הברכות המסורתיות מפי יושב ראש הכנסת בפועל, עמיר פרץ, יושב ראש הכנסת היוצא, יולי אדלשטיין, וראש הממשלה בנימין נתניהו.

לאחר מכן תתכנס שוב מליאת הכנסת כדי לבחור יושב ראש קבוע כשכאמור המועמד הבכיר הוא אדלשטיין. עד להקמתה של הממשלה הבאה יפעלו בכנסת שלוש ועדות: חוץ וביטחון, כספים, והוועדה המסדרת המורכבת מנציגי כל סיעות הבית וקובעת את לוחות הזמנים.

בראיון לתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב' אמר אדלשטיין כי "מערכת הבחירות שרטה את כולנו וחברי הכנסת יצטרכו לתת על כך את הדעת". הוא הוסיף כי בכנסת היוצאת היו אירועים שבהם התבייש כאשר כמה חברי כנסת בחרו לעשות מעשי שטות במליאה במקום לחוקק חוקים. אדלשטיין אמר כי הוא מקווה שבכנסת העשרים ישכילו חברי הכנסת שלא לפגוע בבית המחוקקים.