"אין סיבה שלא יהא "רב אחד לכולנו", האם לא הגיעה העת להוציא אל מחוץ למחנה את ההבחנה בחוק בשיג ושיח הפוליטי ואף מעבר לו במינוי רבנים ואף דיינים, בין אשכנזים לספרדים?" - כך טוען שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בפסק דין שניתן באחרונה.

בפסק הדין מביע השופט רובינשטיין תקווה כי ייפסק מינוי רבני הערים על פי מפתח עדתי, שכן לדעתו אין צורך בכהונה של רב אשכנזי לצד רב ספרדי.

"ואם תשאלוני, ומה באשר לנוסחי תפילה ואף לענייני הלכה שיש בהם הבדלים (כגון קטניות בפסח); אף אני אשיב, פוסקים בני הכי מסוגלים בלי קושי לפסוק גם לאשכנזים וגם לספרדים - וכבר עמדו זוגות של רבנים ראשיים לישראל וראשונים לציון שכך נהגו, ובוודאי זו התמונה בבית הדין הרבני הגדול", כותב השופט רובינשטיין.

"נקוה שהשינוי יהיה בטרם יבוא יום ובית משפט זה יידרש רחמנא ליצלן לעתירה מיהו ספרדי או מיהו אשכנזי. פוסק הלכתי רציני נדרש לכל קשת הפסיקה", הוסיף רובינשטיין בפסיקתו.

את הדברים כותב השופט רובינשטיין בהחלטת בג"ץ שקבעה כי יש לבטל את המכרז למינוי רב שכונה בצפת, שכן מינויו של הרב רפאל כהן נעשה בניגוד להוראות חוזר מנכ"ל משרד הדתות - ולכן יש לבטלו. פסק הדין עסק בסכסוך שנבע מהחשש שהביעו העותרים לכך שמינויו של רב שכונה בצפת ימנע את מינוי של רב ראשי אשכנזי לעיר, משרה לא מאוישת בצפת מאז שנת 2002, עת נפטר רבה הקודם של העיר. כיום מכהן בצפת הרב שמואל אליהו על תקן הרב הראשי הספרדי היחיד.