ארגון המורים הדתיים מסתער על ראשות הסתדרות המורים בישראל. בבחירות הכלליות לראשות ההסתדרות שיתקיימו בעוד כשבועיים, מתכוון יו"ר ארגון המורים הדתיים, גד דיעי, להתמודד ולאייש את כסאו של יו"ר הסתדרות המורים. נכון להיום משמש דיעי כסגן מזכ"ל ההסתדרות.

להבדיל מרוב הגופים הציבוריים, בהסתדרות המורים הדתיים מצליחים להתאחד. בארגון המורים הדתיים חברים כ-24 אלף חברים המהווים כ-19% מכלל הסתדרות המורים, הכוללת כ-124 אלף מורים בישראל. הארגון שנוסד בשנת 1936 ומאגד בתוכו את כלל עובדי ההוראה הדתיים בישראל בכל שלבי החינוך, מצליח לתפקד כגוף מאוחד שהצליח בשנים האחרונות לתפוס עמדות מפתח מרכזיות בהסתדרות המורים, דוגמת האגף המקצועי בהסתדרות הנמצא תחת אחריותו של יו"ר המורים הדתיים, גד דיעי.

כיוון שכך, בארגון המורים הדתיים מקווים כי התמיכה בהם בבחירות תצליח לחצות את גבולות הכיפה הסרוגה - כך שיצליחו להדיח את המזכ"ל הנוכחי, יוסי וסרמן, המכהן בתפקיד מאז שנת 2002. "הובלנו בשנים האחרונות את הדאגה לזכויות הפרט של כלל המורים ואת קידומן של המורות כנשות משפחה. הצלחנו לצבור פופולאריות גם בקרב כלל המורים, לאו דווקא הדתיים", מסביר לכיפה יו"ר איגוד המורים הדתיים, גד דיעי.



דיעי מעריך כי סיכויי ההצלחה שלו גבוהים. "אחוז ההצבעה של הציבור הדתי גבוה יותר מאשר אחוז ההצבעה בקרב הציבור הכללי. מעבר לכך, המורים הדתיים שלנו עובדים במוסדות החינוך הכלליים והם מצטרפים אלינו להצבעה, כמו גם בפעילות הייחודית שאנחנו מקיימים עבור המורים הדתיים", הוא מנמק.

הישגי הארגון: רבנים לבתי הספר, בוגרי ישיבות כבעלי תארים

לטענתו, יש ציבור גדול של מורים חילונים לחלוטין, שזונחים את האידאולוגיה ובוחרים דווקא בארגון הדתיים. "הם מעוניינים לבחור בנו על בסיס השירות לחבר. כראש האגף המקצועי אני נותן שירות לחברים מאז שהם נכנסים לעבודה ועד פרישתו - במשך שנים. הציבור לא שוכח את זה ובעת מבחן הוא מתגייס לטובתנו בבחירות", מסביר דיעי.

עם זאת, המורים הדתיים לא מכחישים כי אם יזכו בראשות הסתדרות המורים ידאגו לחברה מבית הכנסת. בארגון המורים הדתיים מציינים כי חיזוק כוחו של הארגון יסייע לתקצוב גדול יותר של מוסדות החינוך הממלכתיים דתיים. "בשנים האחרונות הצלחנו להביא לא מעט הישגים, כמו למשל תקצוב הנושא של רבני בתי הספר - שהאוצר בכלל לא הכיר בהם בהתחלה. הגדרנו את הצורך בליווי רוחני לכל בית ספר, על ידי רב שאיננו בהכרח מורה, ודאגנו לזכויות שלו", מציין דיעי.

"הצלחנו, במקביל, לאשר את קיומו של תואר מקביל לתואר רבני - והוא אותם מורים שלמדו בישיבות ובמכוני הוראה. לא הסכמנו לחתום על שום מסמך עד שהעניין הזה אושר", הוא מדגיש ומזכיר הישג נוסף לארגון המורים הדתיים, בהקמת מדרשות "מגדים" לגימלאים דתיים בכל רחבי הארץ, הפועלים אחת לשבוע.

דיעי מבהיר כי הצורך בארגון מורים דתי חזק, עודנו קיים. "החל מפעילויות הפנאי שמוכרחות להיות אחרת, כמו שבתות עיון או כמו ערבי שירה. במקום את ריטה, הבאנו את אברהם פריד. ההצלחה של המורים הדתיים הינה יוצאת דופן וכזו שזוכה לתמיכה נלהבת ומופגנת גם מצד מורים חילונים, שכנראה משאירים את האידיאולוגיה בכנסת", מסכם דיעי.