ועדת הפנים של הכנסת אישרה היום (ג) לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ אורי אריאל וחברי כנסת נוספים, הקובעת כי הרב הצבאי הראשי יהיה לחבר קבוע במועצת הרבנות הראשית לישראל. עד כה היה הרבצ"ר משקיף קבוע בלבד בדיוני המועצה.

מציעי החוק סבורים כי לנוכח ההיקף הגדול של מערכת הכשרות הצה"לית ולנוכח היקף הגיור הנרחב בצה"ל, ראוי כי נושא תפקיד הרב הצבאי הראשי יהיה חבר קבוע במועצת הרבנות הראשית. בנוסף, התיקון המוצע צפוי לשפר את התיאום הנדרש בין הרבנות הצבאית לרבנות הראשית לישראל.

תנאי חשוב שנקבע בהצעת החוק מבטיח למעשה כי רק רב צבאי שיכול לכהן כרב עיר על פי החוק, יוכל להיות לחבר מועצת הרבנות. התנאי מעגן למעשה את היותו של הרבצ"ר אדם בעל שיעור קומה הלכתי-אורתודוקסי, באופן שהרבנות הראשית מוצאת לנכון.

אישור הצעת החוק מהווה סימן נוסף לחיזוק היחסים והידוק שיתוף הפעולה בין הרבנות הצבאית לבין הרבנות הראשית, מאפיין מובהק של תקופת כהונתו של הרב הצבאי הראשי הנוכחי, תא"ל הרב רפי פרץ. בעוד קודמו בתפקיד, תא"ל (במיל) הרב אבי רונצקי, בחר להיעדר מישיבות הרבנות הראשית ולהדגיש במקום זאת את עצמאותה וריבונותה של הרבנות הצבאית - פועל הרבצ"ר פרץ לאיחוד השורות ולגיבוש בין שתי הרבנויות.

שיאו של המהלך לאיחוד בין הרבנויות הגיע לידי ביטוי אך לאחרונה, כשהרבנים הראשיים לישראל, הרב שלמה עמאר והרב יונה מצגר, הגיעו לביקור בבסיס הרבנות הצבאית בצריפין - זאת כצעד פומבי לתמיכה ברבנות הצבאית באשר לעמדותיה ביחס למערך הגיור הצבאי. במהלך הביקור הרעיף הרב עמאר שבחים על פעילותו של הרבצ"ר הנוכחי ואמר: "באנו להתחזק מהרבנים הצבאיים העושים מלאכתם נאמנה. אנחנו מאושרים שיש לנו רב צבאי שכזה".