החרדים טוענים כי חבר הכנסת אלעזר שטרן קידם את חוק הגיור מתוך אינטרסים הנוגעים לאישתו? בכיכר השבת נטען היום (ג') כי אישתו של חבר הכנסת, שיזם את חוק הגיור, עובדת בארגון שורשים המשתייך לצהר, דבר שמעלה חשש לדבריהם לניגוד אינטרסים.

אתמול התייחס הרב יצחק יוסף לחוק הגיור שעבר כהחלטת ממשלה ביום ראשון, וטען כי חבר הכנסת שטרן ניסה לסחוט אותו ושמדובר בחוק פרסונלי למען הרב סתיו. "הכל עושים את זה בשביל רב אחד. יש אחד קוראים לו הרב דוד סתיו, הוא רוצה לגייר קטינים, הוא רוצה להקל בגיור. אמר לי הרב זלמן מלמד 'תיתן אישור לגייר לרב הסתיו, החוק הזה נגנז', אמר לי חבר הכנסת אלעזר שטרן 'תיתן אישור לדוד סתיו ולריסקין לגייר, זה נגנז' זאת אומרת כל החוק הזה נועד בשביל הדבר הזה", אמר הרב יוסף.

הדברים האמורים מקבלים חיזוק כשמתברר היום כי רעייתו של חבר הכנסת, דורית שטרן, עובדת כמרצה בארגון שורשים, המנוהל בפועל על ידי צהר, אותו ארגון שמנוהל על ידי הרב סתיו. חבר הכנסת אלעזר שטרן מסרב להתרגש מהעניין. “חוק הגיור הוא לא צוהר. אני גאה בכל מה שאשתי עושה, אני לא רואה בזה שום ניגוד אינטרסים, אני לא משרת את צהר, אני משרת את כל המדינה ואשתי צריכה לעבוד במדינה".

העובדה שרעייתו של שטרן עובדת בצהר לא מהווה בעיה אמיתית. היא עובדת בשורשים רק בשנתיים האחרונות ושטרן מקדם את נושא הגיור במשך כ-15 שנה. בנוסף, כן אין דרך להוכיח קשר בין עבודתה לחוק הגיור מכיוון שארגון שורשים עוסק אך ורק בנושא בירור יהדות וכלל לא בנושא גיור. יחד עם זאת הדבר נופל כפרי בשל לידיהם של המתנגדים לחוק הגיור.

מארגון שורשים נמסר בתגובה: "ח"כ אלעזר שטרן פועל לקידום חוק הגיור למעלה מ-15 שנה הן בצבא והן בחייו הציבוריים. דורית שטרן עובדת בשורשים מזה כשנתיים. מה שמוביל לדעתכם למסקנה שח"כ שטרן פועל במשך 12 שנה רק כדי שבסיומם אשתו תזכה לעבוד בחצי משרה בארגון שרשים. מדובר בטענה מגוחכת כנגד מי שפועל מזה 15 שנה למען הגיור רק כדי שאשתו תזכה ל"ג'וב" חלומות של חצי משרה".