נכון, רובנו חושבים על טיול משפחתי במובן של צפון, דרום או לפחות, בקעה וים המלח. בטח לא במרכז. אבל, אם לוקחים בחשבון את הפקקים, את האתרים העמוסים והניג'וז של הילדים שווה בהחלט לשקול לנסוע לא רחוק ולהרוויח חוויה של עולם ומלואו, כאן קרוב לבית. קבלו המלצות לפעילויות בפסח שלא יעמידו אתכם בפקקים אבל יקחו אתכם להרפתקאה בלתי נשכחת. חשוב לזכור, כי למנויים זה משתלם יותר, גם לא משלמים בכניסה לאתר וגם נהנים מפעילות חינמית מהנה לכל המשפחה.. וזאת לאורך כל השנה (למעט סדנאות שבתשלום וסיורים מיוחדים בתשלום מוזל)

בית גוברין מתחדשת באביב

האביב מתעורר - התזמורת הקאמרית הישראלית לכל המשפחה: התזמורת הקאמרית הישראלית במופע חגיגי לכל המשפחה עם מגוון קטעים כמו: גריג - בוקר מתוך סויטת "פר גינט", רוסיני - הפתיחה ל"העורב הלקחן", ויולדי - "אביב" מתוך "ארבע העונות", שומן - סקרצו מתוך סימפוניה מספר 1 "האביב", מנדלסון - הפתיחה ל"מערת פינגל", צ'יקובסקי - סוויטה "אגם הברבורים" - ריקוד הברבורים, ריקוד ספרדי, ריקוד נפוליטני, מזורקה , יוהאן שטראוס- ולס "קולות האביב".

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: רביעי 8.4 בשעה 12:30

מבוכים ודרקונים בעיר בני החורין- משחק הרפתקאות ומשימות בין הכוכים והקמרונות, מבני הענק והחדרים החשוכים.

חידות ומשימות יובילו את האמיצות והאמיצים, החכמים והחכמות ואת אלו שהסקרנות היא נשמת אפם. המשימה: לגלות היכן נמצאת התיבה שהוטמנה על ידי הגלדיאטור.

היכן: גן לאומי בית גוברין

מתי: ראשון 5.4, בשעות 11:00-15:00

הפנינג חקלאות ואמנות מערות במערות מרשה-בואו לפגוש את אנשי המערות של בית גוברין - מגדל היונים, שואבת המים ושומר הקברים - שיגלו לכם איך נוצרו המערות ומה הקשר בין היונה לזית? שוק ססגוני עם תוצרת של חקלאי השפלה אשר יציגו את יבוליהם הטריים, סדנאות יצירה ברוח התקופה ועוד. במערות הפעמון תיפגשו את בני הזוג "גוברין-מרשה" שעומדים להתחתן בשנת 120 לפנה"ס ומחפשים דיור בשפלת יהודה. מהן האפשרויות העומדות בפניהם ואיך זה קשור לעבודתו של סולימן החוצב?

היכן:גן לאומי בית גוברין

מתי:שלישי 7.4 בשעות 15:00-11:00

כשדולב ומבצר צלבני נפגשים

במצודה הצלבנית, בינות לדולבים שבשלכת ולפלג הנחל הזעיר, יתקיימו סיורים מודרכים ברוח החג.

היכן:גן לאומי עין חמד

מתי:ראשון עד רביעי 5-8.4, בשעות 15:00-10:00 (בכל שעה עגולה)

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: פעילות "פקחים צעירים מחפשים אפיקומן" - ניתן לרכוש את חובת פקחים צעירים בשמורה בעלות של 10 ₪

סיורים מודרכים ותערוכת תמונות טבע

לכבוד חגיגות היובל של גן לאומי אשקלון - ראשון הגנים הלאומיים בישראל, ייצאו סיורים מודרכים על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים.

היכן: גן לאומי אשקלון

מתי: ראשון - חמישי 5-9.4 בשעות 11:00 - 15:00 (בכל שעה עגולה)

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

עוד באתר: עששיות באשקלון- סיור לילי המפגיש היסטוריה, טבע ואנשים. נבין למי מותר לעבור בשער בן אלפי השנים, איפה המקום בו נחרצו גורלות והיכן ה"קניון" הרומאי. לקינוח נשתה תה צמחים סביב למדורה.רביעי 8.4, הסיור בהרשמה מראש ובתשלום ב- *3639

חניון הלילה בגן הלאומי, פתוח למבקרים בהרשמה מראש בטלפון 08-6736444

ובנוסף, פעילות "פקחים צעירים מחפשים אפיקומן" - ניתן לרכוש את חובת פקחים צעירים בשמורה בעלות של 10 ₪ או להדפיסה -

בעקבות הפיראט אדום השיער

בעיר הנטושה ארסוף, עיר האבירים, השמועה מספרת על פיראט נורא עם שיער אדום. כל האמיצים מוזמנים לחפש את אדום השיער בין הריסות העיר ולגלות האם הוא כל-כך איום, איך הכיר את המלך ומהו שמו. משחק הרפתקאות ומשימות עם שחקנים ומדריכים.

היכן:גן לאומי אפולוניה

מתי:חמישי 9.4 בשעות 15:00-11:00

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים

(פיראטים באפולוניה. צילום: לימור קטן פרידמן)

למגוון פעילויות נוספות הכנסו לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים

למנויים זה משתלם יותר! כל הפעילויות בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע בחג, הן ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה, וחינם למנויי מטמון, אלא אם כן צויין אחרת.