שבוע אחרי שיזם תוכנית לימודית לפיה יבקרו תלמידי ישראל במערת המכפלה אשר בחברון, השתתף אמש (א) שר החינוך, גדעון סער, בכנס של הגרעינים התורניים של ארגון קרן קהילות. במפגש, שהתקיים בבאר שבע, השתתפו כ-300 נציגים מהקהילות השונות בישראל.

"באתם להגיד לי תודה אבל התודה מגיע לכם על שליחותכם ועל עמידתכם במשימה יום- יומית חשובה ביותר", אמר שר החינוך באירוע, אשר הוסיף וציין כי "הפעילות שלכם מהווה את הציוניות של שנת 2011 והינה פעילות חלוצית שמתקיימת במעגלים משפחתיים, כל המשפחה שליחים. מטרת שליחותכם להעצים את הזהות היהודית, מתוך תפיסה של אחדות-ישראל".



השר סער התייחס בדבריו לסערה הציבורית אשר התעוררה בעקבות הכרזתו על התוכנית לביקורי תלמידים בחברון ואמר כי הוא "עומד מול ציבור שלא צריך כל כך להרבות מולו במילים כאלה. תחושת היעוד והייחוד של עם ישראל כולו אינם דברים שמובנים מאליהם. האם מערת המכפלה שייכת רק למי שהיום פיזית יושב ביישוב היהודי בחברון או בקרית ארבע? זה חלק של עם ישראל - זה צריך להיות מובן מאליו, יש חשיבות לחדד את הדברים".

ומנגד, גם אנשי הגרעינים התורניים מצאו לנכון להוקיר את פועלו של השר. הרב ד"ר דני טרופר, אשר עומד בראש ארגון הגג של הגרעינים התורנים "קרן קהילות", הדגיש בדבריו כי השר גדעון סער "הינו השר הראשון שאינו מהמגזר הדתי לאומי, שמראה נכונות לתמוך במפעל הגרעינים התורניים".