בשנתיים האחרונות התהפכו היוצרות: קם אדם צעיר, מוכשר ונמרץ, הצליח לקבץ סביבו אנשים וגרף מנדטים. אך במקום לשאול בענווה את דעת הרבנים מהו החזון, הוא רץ קדימה, מציב את חזונו שלו ומצפה שכל הרבנים יישרו איתו קו

קראתי ושמעתי את דבריו של נפתלי בנט לאחר שאלי אוחנה הסיר את מועמדותו לכנסת. הוא הסביר את החזון העתידי של הציונות הדתית והצר על כך שאנו כולנו, הרבנים והציבור, עדיין לא התרוממנו לגובה של החזון. הוא לא ויתר על החזון, אך הוא הבין שזה היה מהר מדי ולכן יפעל למימושו לאט יותר.

ואני שואל את עצמי ואתכם: האם ח"כ, שר או מנהיג מפלגה של הציונות הדתית הוא מורה הדרך הרוחנית-תרבותית של הציונות הדתית?

"המזרחי" הוקם ע"י הרב ריינס. אח"כ הוא הואר והודרך ע"י הרב קוק. בתקופה מאוחרת יותר רבנו הרב צבי יהודה הנהיג את הציונות הדתית ודחף להקמת גוש אמונים. האם לא הרבנים ותלמידי החכמים הם ה"מוח" הפנימי של החזון הרוחני-תרבותי של הציונות הדתית? האם לא הם השוקדים, לומדים ומלמדים בישיבות, בבתי המדרש, בבתי הכנסת ובקהילותיהם מהי התורה הציונית-דתית? תפקיד החכי"ם ונבחרי הציבור הוא להוציא לפועל למעשה חזון זה.

דוד המלך שהיה בעצמו נביא, בעל רוח הקודש ותלמיד חכם היה מתייעץ הם הסנהדרין ועם האורים והתומים, כמו שמספרת הגמרא במסכת ברכות, בענייני מלחמה ופרנסה.

והנה בשנתיים האחרונות התהפכו היוצרות: קם אדם צעיר, מוכשר ונמרץ, הצליח לקבץ סביבו אנשים וגרף מנדטים. אך במקום לשאול בענווה את דעת הרבנים מהו החזון ולגזור את פעולתו לפיהם, הוא רץ קדימה, מציב את חזונו שלו כמו בדוגמת אלי אוחנה, ומצפה שכל הרבנים יישרו איתו קו וירוצו אחריו. הרי ברור לגמרי שהוא לא התייעץ איתם לגבי החזון ולגבי הכנסתו של אלי אוחנה לרשימה. זהו סימן קטן-גדול על כל התנהלותו. אולי הוא מתייעץ עם רבנים אך לבסוף הוא מחליט ועושה מה שהוא רוצה, כמו בעניין הכרזתו שהרב דוד סתיו הוא מועמד התנועה לרבנות הראשית בניגוד לעמדתו של הרב דרוקמן. הוא וחבריו פשוט דחפו הצידה את רבני הציונות הדתית, שמו את עצמם במרכז ובחרו להם רבנים ליברליים יותר המתאימים לעמדותיהם שלהם.

אמנם אנו הרבנים לא אוהבים להתערב בפוליטיקה ובתקשורת, אלא משתדלים לעשות מלאכתנו נאמנה כל אחד במקומו, אך מציאות זו מבלבלת מאד את הציבור אותו אנו מנהיגים.

אני מצפה מרבנים נוספים שיצטרפו אליי, יאמרו דעתם הברורה ויחזירו את החכי"ם ואנשי המפלגה למקומם הטבעי, המוציא לפועל את דעת התורה של הרבנים.

בברכה, בציפייה ותפילה

הכותב הוא ר"מ בישיבת מצפה רמון