במכתב שהגיע לידי כיפה ונחשף כאן לראשונה כותב הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיגה הרוחני של מפלגת 'יחד', מכתב המיועד אל הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בנוגע לספר 'זרע ישראל' שכתב תלמידו הרב חיים אמסלם, ומביע תמיכה בעמדות מקלות בסוגיית הגיור.

במכתבו, שנכתב בט"ו בכסלו התש"ע אך לא נחשף עד כה באמצעי התקשורת, מביע הרב מאזוז תמיכה בעמדה מתונה ביחס לגיורם של "העולים החדשים מרוסיא שהם מזרע ישראל ואמם נכרית", מציין שמסקנתו של הרב אמסלם בספרו היא "שיש לקרב אותם עד כמה שאפשר" ומציין שהספר קיבל הסכמות מרבנים מפורסמים, ביניהם גם רבנים חרדים, וביניהם הוא בעצמו.

יש לציין שבהסכמתו לספר 'זרע ישראל' הרב מזוז מדייק בדברי הרמב"ם וכותב: "שבא ללמדנו שעצם הכניסה לברית, דהיינו מילה וטבילה, הם הם קבלת עול התורה", שזוהי דעה מקלה ומפתיעה בפני עצמה.

בהמשך המכתב מטיח הרב מזוז ביקורת חריפה כלפי תופעת פסילת הגיורים: "וכל שכן שלא לפסול גירות למפרע (כמו שעשה הרב שרמן וזולתו) שזה נגד כל הפוסקים ומרבה ממזרים בישראל", ומוסיף "ובאמת השתיקה והאדישות בנושא זה מפליאה מאוד".

בשלב זה עובר הרב מזוז לבקר את העיתונאים "החרדים" (המרכאות במקור) אשר לדבריו "דוחים כל הצעה לתיקון, כגון הצעתו של הגר"ש עמאר לעשות נישואין אזרחיים לגויים גמורים (אחרי בירור מקיף)". עוד הוא מוסיף ומאשים כי אותם עיתונאים "טפלו שקר על הרב דרוקמן" ומביע חשש כי "בסופו של דבר עלולים שופטי בג"צ לכפות ח"ו גיורי ריפורמים".

הרב מזוז מסיים את מכתבו ומשבח את עבודתו של הרב אמסלם. "ראויה טרחתו של הגר"ח אמסלם להערכה ולהוקרה, גם אם יש פרטים שאולי צריכים עוד הבהרה" הוא כותב, ומבקש מהרב עובדיה יוסף לעבור על הספר ולחוות דעתו עליו.

יצויין כי ככל הנראה מכתב זה של הרב מזוז הוסתר בזמנו ע"י המקורבים לרב עובדיה יוסף ולא הועבר לקריאתו.