החשיפה שלא הייתה

כמה פעמים קראתם על קריסתה של העיתונות המודפסת? סביר להניח שלא מעט, ואחת הסיבות המרכזיות היא שעד שאייטם מתפרסם הוא כבר מזמן לא רלוונטי. הדבר נכון שבעתיים כשמדובר בעלוני השבת, שיוצאים לדפוס ביום שלישי בערב ומתפרסמים רק שלושה ימים מאוחר יותר, ביום שישי. מוסר השכל לא פחות חשוב אגב, הוא לפרסם ידיעה תחת הכותרת 'בלעדי' או 'חשיפה' רק לאחר שבדקתם טוב טוב שגוף תקשורת אחרת לא פרסם אותה אחריכם.

את הלקח הזה (בתקווה) למדו על בשרם אנשי השבועון מצב הרוח ביום שישי האחרון, כשחשיפתם המרגשת אודות ויכוחים בין הרבנות הראשית לסגן השר לשירותי דת התבררה כידיעה שהתפרסמה יותר משבוע וחצי קודם לכן בעיתון ישראל היום.

"חשיפה", בישרה הכותרת הזועקת בצבע אדום של מצב הרוח. “משרד הדתות נגד הרבנים הראשיים: אתם מעכבים תשובות לנבחנים באופן לא סביר". אכן, ידיעה משמעותית והיא קיבלה מקום נרחב בשבועון, אך כאמור לא פחות משבוע קודם לכן, בישרה כותרתו של העיתונאי יהודה שליזינגר את אותו הסיפור "קרע חסר תקדים בין הרבנים הראשיים למשרד הדתות". אופס

עלוני המגזר מתאחדים

ועכשיו לקצת נחת עיתונאית. בתקופה בה עלון לעלון זאב וכל אחד מתחרה על שבריר קורא בשעת קריאת התורה, פנו אנשים ישראלי במדור הפרלמנט שלהם בשאלה אודות רווקות מאוחרת לשלושה מהכותבים בעלונים המתחרים. יונתן דובוב ממצב הרוח, רינת אקשטיין משביעי וכרמי יוגב מגילוי דעת עסקו בשאלה הרת הגורל וענו כיצד יש להתייחס לרווקות המאוחרת במגזר הדתי הלאומי. ח"ח לכותבת מיכל טיילור ולעורך העלון עוזיאל סבתו על הרוח הספורטיבית חוצת העלונים.

שביעי חברתי

עלון השבת שביעי זז מעט ימינה מבחינת התכנים שלו מעט מאז התחיל לערוך אותו ישי פרידמן במקום רעיתו הילה ניסן פרידמן הנמצאת בחופשת לידה. בתור כתב מגזרי להחריד אני כמובן הצטערתי מעט על העניין מכיוון שמבחינתי האידיאל הינו עיסוק בנושאים פנים מגזריים ולא בענייני יהודה ושומרון.

עם זאת, אין ספק שהעלון הנוכחי הינו מהבחינה הזו כמעט מושלם. מחד העלון נותן במה יפה לכתבה אודות מספר מזרחנים העוסקים בקמפיין נגד יו"ר הרשות אבו מאזן וכתבה נוספת אודות סיכום פעילותו של מועמד מס' 9 של הבית היהודי - תקומה בצלאל סמוטריץ בתנועת רגבים, אך מנגד ניתנה במה גם לכתבה אודות חגיגות ט"ו בשבט בכפר דרוזי, וראיון מעולה עם ח"כ ניסים זאב מש"ס, שלא היה מבייש גם את דפיו של המוסף לשבת של ידיעות אחרונות.

ח"ח גדול במיוחד מגיע דווקא להראל דודוביץ (גילוי נאות: חברי מימי הלימודים באוניברסיטה) שכבר שבועיים ברציפות מביא אייטמים חברתיים ומעניינים אודות טיפול בבעלי מוגבלויות שונות בהם אנשים הסובלים מתסמונת דאון וסיקור פעילות של 'קהילה מאמצת' ביישוב רבבה, המסייעים לילדים ונערים בעלי צרכים מיוחדים. אין ספק שבמגזר בו עיקר העיסוק היא רב נגד רב או ימין נגד שמאל צריך קצת יותר לעסוק בנושאים מהותיים לא פחות וחברתיים יותר שלעיתים נסתרים מעינינו.