בימים האחרונים מופעלים לחצים משמעותיים מצד שלושה מבכירי הרבנים בציונות הדתית בניסיון ליצור אחדות בין מיכאל בן ארי ואלי ישי, זאת בגיבוי ותמיכה שקטים מצד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך נודע ל'כיפה'.

הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב דב ליאור מפעילים לחצים על ישי על מנת שיאשר אחדות כבלוק טכני, כך שגם בן ארי יכנס לכנסת וכשישה מנדטים לא יאבדו לימין ויעברו בדיעבד לטובת השמאל.

היום בצהריים התפרסם כי בעוד שביום שישי האחרון אמר יו"ר יחד אלי ישי כי אינו רואה מקום לאיחוד בין 'עוצמה יהודית' לבין 'יחד', בשעות האחרונות התבצעה פריצת דרך משמעותית לטובת איחוד בין המפלגות במסגרת בלוק טכני שיפורק מיד לאחר הבחירות, ויכניס גם את ישי וגם את בן ארי לכנסת ה-20.

ל'כיפה' נודע כי המהלך הינו בין היתר כתוצאה של לחצים המופעלים על שני הצדדים מטעם שלושה מבכירי הרבנים בציונות הדתית - הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו והרב דב ליאור, אשר פועלים מאחורי הקלעים על מנת ליצור אחדות כדי שלא יאבדו קולות לימין.

"שוחחתי עם הרב לבנון והרב ליאור שאמרו לי שהם תומכים בחיבור בין עוצמה יהודית ומפלגת יחד בבחירות הקרובות", אומר הרב שמואל אליהו ל'כיפה'. “כדי שבנט יהיה שר אוצר צריך שהימין יקבל את המנדטים האלו, ואם 6 המנדטים של שתי המפלגות יאבדו הימין יפסיד בכל מקרה".

"צריך ללמוד מהמפלגות הערביות בנושא הזה. ההבדלים ביניהם עצומים אך הם התאחדו לטובת מטרה משותפת. אם עוצמה יהודית ויחד לא ירוצו יחד השמאל יכול להתחיל לתפור חליפות. גם מי שלא תומך בבן ארי או בישי חייב להבין שהאחדות חיונית לימין בישראל", אומר הרב אליהו.