היום (ג') התקיים דיון טעון במיוחד בוועדת החוץ והביטחון דיון טעון במיוחד בהשתתפות תושבי עוטף עזה, בנוגע להחלטת צה"ל להוציא ממרבית היישובים את החיילים שנמצאו בהם במשימות אבטחה שונות.

במהלך הדיון השמיע חבר הכנסת, מוטי יוגב, הצהרה נועזת, כך על פי גל"ץ, "אם תמכת בהתנתקות, אכלת אותה", הדברים היו רמז לכך שרבים מהתושבים בעוטף עזה תמכו בתכנית ההתנתקות שבסופו של דבר הביאה את הרקטות לפתחם.

עם זאת, למרות הביקורת, הדגיש יוגב כי הוא תומך בהחלטה להחזיר את החיילים ליישובים. מנגד, ח"כ עמר בר-לב (העבודה) חיזק את ידי התושבים ואמר להם שבעצם ההחלטה להוציא את החיילים, "מדינת ישראל הפקירה אותם".

במהלך הדיון טענו תושבי עוטף עזה בפני חברי הכנסת כי הם חשים שהמדינה נטשה אותם לחלוטין וכי תחושת הביטחון שלהם נמצאת בשפל המדרגה.

התושבים שזכו לתמיכת חברי הכנסת המועטים שטרחו להגיע לוועדה הלינו על כך שנציגי הצבא לא הוזמנו אפילו לדיון איתם דבר שפוגע לדעתם ביכולת לשפר את יחסיהם עם כוחות הביטחון.

מלשכת ח"כ מוטי יוגב נמסר בתגובה: "חבר הכנסת שהסתובב הכי הרבה בצוק איתן בעוטף עזה הוא מוטי יוגב, הוא בקשר רציף עם כל ראשי המועצות ועם התושבים והצליח להביא 100 מיליון ש"ח לשורה תקציבית למרכיבי הביטחון של היישובים בקו העימות בכלל ובישובי עוטף עזה בפרט. לאחר מכן גם דחף להחלטת שר הביטחון שלא לפגוע במעמד שום ישוב ושום רבש"צ בעוטף עזה וגם כיום סבור שנכון להחזיר את החיילים ליישובי עוטף עזה, הן מצד הביטחון והן מצד תחושת הביטחון.

אבל מצד האמת ח"כ יוגב גם יודע לומר שהפיכת עזה לחמאסטן הוא פרי הביאושים של ההתנתקות והדבר יחייב את מדינת ישראל בעתיד לפעול למיגור הטרור והכרעת החמאס ברצועת עזה כדי להגן גם על ישוביי העוטף ולהשיב להם את הביטחון וגם את תחושת הביטחון."