יוזמתו של הרב שלמה ריסקין למינוי 'מנהיגה רוחנית' ליישוב נתקלת בחריקות ובתלונות מצד תושבי היישוב אפרת, שטוענים שאף אחד לא שאל את דעתם על המהלך התקדימי, ושהוא נעשה באופן פתאומי וללא שום התחשבות בתחושותיהם.

ל'כיפה' הגיעו, ביממה מאז פורסם שד"ר ג'ני רוזנפלד תמונה לתפקיד 'מנהיגה רוחנית' באפרת, תלונות מצד תושבים שטוענים שהמהלך נעשה ללא ידיעתם וללא התחשבות בדעותיהם. “אנחנו לא מכירים את הגברת, וגם אם היא מתאימה לתפקיד ראוי היה לשאול את התושבים לפני שהמינוי נעשה", אומרים התושבים שביקשו להישאר בעילום שם.

משיחות עם גורמים ביישוב עולה כי המינוי נעשה באופן פרטי, בניגוד לדעתם ומבלי לשאול את דעתם של 'פרנסי העיר'. “כולנו, כולל המועצה הדתית, הופתענו כשזה התפרסם ביום שישי האחרון. זו יוזמה פרטית לחלוטין שנעשתה בחוסר סמכות", אומר בכיר במועצה.

ממידע שהגיע לידי 'כיפה' עולה כי התושבים כלל לא עודכנו במינוי החדש, עד שבעלון המקומי 'אפרתון', הם ראו מודעה בה נכתב "הרב שלמה ריסקין, מרא דאתרא, מזמין את הציבור להרצאת בכורה מפי ד"ר ג'ני רוזנפלד, המנהיגה הרוחנית הקהילתית החדשה באפרת".

"קיבלנו את ההודעה הזו בלי שום הסבר או דיון קודם וגם ראש המועצה גילה את זה כך", אומר הגורם במועצה. “התושבים חושבים שזה מינוי מסודר של המועצה או המועצה הדתית ולא מודעים למה שהולך מתחת לפני השטח. אף אחד לא פירש את זה כתפקיד מקביל לרב עיר אלא כדמות רוחנית רשמית בסדר גודל של מקבילה לרב קהילה".

יש לציין כי גם במועצה וגם במדרשת לינדנבאום, שם לומדת רוזנפלד, מבהירים כי לא מדובר בתפקיד מקביל לרב עיר, אך יחד עם זאת לא ברור מדוע הדבר נעשה ללא התייעצות עם תושבי אפרת ואנשי המועצה. במצב שנוצר, על התושבים הונחתה מנהיגה רוחנית ללא אישורם או ידיעתם. “אין לנו בעיה עם ג'ני רוזנפלד ויכול מאוד להיות שהיא מתאימה לתפקיד, אבל יש דרכים להכניס תפקיד כזה ליישוב וחבל שעבדו מאחורי גבינו", אומרים התושבים.

תגובת המועצה המקומית אפרת: מדובר במינוי אישי של הרב שלמה ריסקין העומד גם בראש מוסדות אור תורה סטון המכשירים מנהיגות רוחניות לקהילה. מדובר ביועצת רוחנית שעיקר תפקידה לסייע בסוגיות בהן נשים מעדיפות להיוועץ עם דמות תורנית נשית.