השבוע הוגשה הצעת החוק של ח"כ זאב אלקין וח"כ אורית סטרוק לביטול חוק ההתנתקות. את החוק קידמו משפחות מישובי המגורשים חומש ושאנור המצפים לחזור לביתם בישובים שנעקרו ומקווים למסד את פעילות ישיבת חומש הפועלת מזה למעלה מ 8 שנים בישוב העקור, במטרה לשמור על המשך אחיזה יהודית במקום.

מי שעומדים מאחורי היוזמה הם יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון ומגורש משאנור ובני גל מגורש מחומש ומהפעילים הבולטים להמשך פעילות ישיבת חומש. לאחר שהגיעו המשפחות לשיחה בנושא זה אל יו"ר הכנסת שהבטיח לעזור, ולקדם את הנושא בכנסת ובקרב החכי"ם, מעל 20 חכי"ם מ 5 סיעות שונות חתמו על הצעת החוק.

בין החותמים: גם ח"כ אריה דרעי שיש מי שנהגו לראות בו סמן שמאלי במפלגת ש"ס. חותמים נוספים הם חברי הכנסת :יריב לוין אברהם מיכאלי.ישראל אייכלר.אלי ישי.מאיר פורוש.חיים כץ. משה פייגלין. יוני שטבון. שולי מועלם. מוטי יוגב. ניסים זאב. כלפה זבולון. דודו רותם. ניסן ס ואחרים.

כאמור הצעת החוק הוגשה השבוע באופן חגיגי ע"י: ח"כ אורית סטרוק ח"כ זאב אלקין, ויוסי דגן. דגן אמר לאחר מכן: "זהו רגע מכונן עבור ההתיישבות. עבור המגורשים ועבור עם ישראל. הצעת חוק זו ראוי לה שתעבור, שכן יש לה את היכולת למחוק את הכתם הנורא מההיסטוריה של העם היהודי בארצו. כתם גירוש משפחות מבתיהן על לא עוול בכפן וללא סיבה מוצדקת. גירוש שנעשה למטרות פוליטיות בלבד ולא הביא בטחון ובוודאי לא שלום"

המגורשים מדגישים כי ישובי צפון השומרון בניגוד לישובי גוש קטיף נשארו בשליטה ישראלית ולכן אין כל הגיון או צדק במניעת חזרת המשפחות לבתיהם ולהפרחת הישובים.