טוב מאוד
בתום ששת ימי הבריאה אלוקים מסתכל על מעשה ידיו ומסכם בסיפוק - "וירא אלוקים את כל אשר עשה והנה טוב מאוד" (א,לא). קצת מפתיע, לא? כשאנחנו מסתכלים על העולם שלפנינו, מה שנגלה לעינינו רחוק מאוד מלהיות מושלם. מלחמות ואסונות, מחלות וסכסוכים, ייסורים וסבל. אני מכיר כמה אנשים שהיו נותנים לעולם הזה מספיק בקושי...
ממה נובע הפער ומי אחראי לו? מתי וכיצד זה אמור להשתנות?


"ויברך אלוקים את יום השביעי ויקדש אותו"
"שבת היא דבר גאוני", אמר לי פעם מישהו, "אם היא לא היתה כתובה בתורה - היה צריך להמציא אותה". אלא שלא כולם מרגישים ככה. יש כאלו שעבורם זהו יום מעיק של הגבלות ואיסורים ("אוף, מתי כבר יוצאת שבת?! אין פייסבוק, אין סלולארי ואפילו לנסוע לעשות שופינג עם חברות אי אפשר...").
מהי שבת בשבילך? מה היא נותנת לך?


"והנחש היה ערום...ויאמר אל האישה"
אילו טכניקות פיתוי ושכנוע אתם מזהים אצל הנחש הקדמוני? מה מתוך זה מצלצל לכם מוכר בהתמודדויות שלכם? האם יש עוד קווי דמיון בין החטא הראשון בהיסטוריה לבין נפילות שלנו היום?


"ויעש ה אלוקים לאדם ולאשתו כתנות עור וילבישם"
"הבגד עושה את האדם", אומר הפתגם, ובאמת בגדים, עבורינו, הם כבר מזמן לא משהו שנועד רק לשמור מפגעי מזג האוויר. תעשיית האופנה היא אחת החזקות בעולם, ובני אדם משקיעים זמן למכביר וסכומי עתק רק כדי להיראות טוב ולהופיע בפומבי בצורה מרשימה.
מה המקום שהלבוש תופס בחיים שלך?
מה היחס בין איך שאת/ה מתלבש/ת לאיך שאתה מבפנים?
עד כמה השיפוט שלך כלפי אנשים תלוי בהופעה החיצונית שלהם?



"לא טוב היות האדם לבדו. אעשה לו עזר כנגדו" - לנשואים
באילו תחומים בחיים אתם עזר אחד לשני, ובאילו תחומים אתם כנגדו? (נקודה למחשבה - האם הניגודים ביניכם הם דברים שאין ברירה אלא ללמוד איך להסתדר איתם, או שאתם מסוגלים לראות בהם מקור להפריה הדדית ואיזון בתוך הבית?).
ב. "על כן יעזוב איש את אביו ואת אימו ודבק באשתו" (ב,כד). עד כמה התנהגויות שלכם הם תולדה של מה שראיתם/הורגלתם בבית ההורים? אילו דברים מתוך מה שראיתם תרצו לאמץ ומה תעדיפו לעשות אחרת?