בתכנית הרדיו השבועית של הרב ברדיו קול-חי, אמר רבה של העיר חולון וחבר מועצת הרבנות הראשית, הרב אברהם יוסף כי "ראוי מאוד לא לעשות פעולות בחשבון הבנק כבר מיום חמישי אחר-הצהריים וכל-שכן ביום שישי". הרב הסביר בדבריו כי הזנת הצקים למחשבי הבנק נעשית בדרך כלל בליל שבת על ידי עובדים יהודים, והפקדת הצק גורמת למעשה לחילול שבת.

בדיעבד מותר

עוד הוסיף הרב כי "כל מי שיכול להימנע מלהפקיד צקים כבר מיום חמישי אחרי הצהריים עושה דבר נכון". על פי דברי הרב יוסף, ביום חמישי בבוקר עוד ישנו סיכוי סביר שהצקים יטופלו באותו יום, אך עם זאת עדיין יש סיבה לחשוש כי אם נוצר עומס בהפקדה הוא כנראה יטופל על ידי העובדים ביום שישי בערב.

לדבריו, "הזנת הנתונים במחשבי הבנק נעשית לרוב בליל-שבת ועל-ידי יהודים. נכון שבדיעבד מותר ליהנות מכך ביום ראשון, משום שפעולות ההזנה למחשב הן ע"י הבנק ולתועלתו, אך בכל-זאת כדי לא להכשיל אחרים ראוי להימנע מכך".

הרב רוזן: "אין בכך כל איסור"

"אם העובדות הן שבהכרח הפעולה תעשה בשבת, זה משהו אחד. אבל אני משער שזה לא כך", אומר לכיפה הרב ישראל רוזן, ראש מכון צומת בתגובה לפסיקה. "מבחינה הלכתית אם ישנה אפשרות שהפעולה שאני מבקש לא תתבצע בשבת, וישנה מספיק שהות שתתבצע בזמן אחר כמו להשאיר רכב במוסך ביום שישי או לתת חומר לעו"ד ביום שישי -אין בכך כל איסור. אני משער שזה קרוב לוודאות המצב ביום חמישי וגם לדעתי בשישי בבוקר, אין הכרח שהדברים יטופלו בשבת.

אם אני בא להטיל איסור על אחריות עקיפה כזאת על חילול שבת של אדם אחר הייתי אומר שאסור להשכיר בית לאדם חילוני כי הוא בוודאות ידליק אור בשבת, וגם אסור למכור עט לחילוני בחנות מכשירי כתיבה שכן ברור שיכתוב איתו בשבת. זה יכול להביא למצבים אבסורדיים, גם אם מישהו אחר יחלל שבת על פי המושג ההלכתי הוא עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו בלבד".