חייל אחד, רב"ט בקריה, הצליח לעשות את מה שרבים לפניו אפילו לא העזו לעשות. הצבא צועד על הדיסטנס, חומות בצורות של דרגים בכירים זה מזה. כל חייל צריך להתיירא מאימת המ"מ, וכל שכן שעליו לכרוע ברך לפני המ"פ, שלא לדבר על מחוייבותו לשקשק מפחד כשעובר מולו המג"ד, וכן הלאה. בעצם, איזה הלאה? על מה שהלאה אסור אפילו לחשוב. המח"ט הוא מעבר לתפיסתך המוגבלת, ולייחס לאוגדונר גוף ותכונות אנושיות זו הגשמה, כפירה בעיקר ממש. והנה בא חייל אחד, עושה פאדיחות לרמטכ"ל, ומפיל באחת את כל החומות המלאכותיות. זה צעד נועז אפילו יותר מלפתוח פה על השופטים בכוכב נולד. אם אפשר לגנוב את פרטי האשראי של הרמטכ"ל, אזי אין דבר העומד בפני הרצון, ואפשר להתגבר על כל מרחק מדומה בין מעמדות.

אז קל וחומר שכשהמלך - שאיננו חפץ בריחוקם של בניו - בשדה, אפשר להתקרב אליו.



מקיימים הבטחות

לרגל סיום מושב הקיץ הראשון של הכנסת, פירסמו "מטות ערים" את הדו"ח שלהם, המפרט עד כמה פעלו הח"כים השונים למען ארץ ישראל ומתיישביה. לפחות בתחום הזה, מתברר שיש קשר בין המצע של המפלגות לבין פעילותן בפועל: האיחוד הלאומי, שחרטו על דגלם את ההתיישבות כערך עליון, מוביל עם 27 פעולות פרלמנטריות למען הנושאים ה"לאומיים". לזכות הבית היהודי, שהבהירו לבוחריהם כי ההתיישבות נמצאת גבוה בסולם העדיפויות שלהם אך לא במקום הראשון, נזקפות 14 פעולות. הליכוד, שאמור להוות ימין מתון יותר, נמצא מאחוריו עם 10 פעולות. בהתאם למה שהובטח לבוחרים, פחות או יותר.


זה נשמע מאוד הגיוני, ובכל זאת - מן הסתם רבים מכם קראו את מסקנות הדו"ח ב"עולם קטן" (נכון, זה תפקידו של המעלעל, אבל כשעלון שבת בוחר לעסוק בהרחבה בנושאים אקטואליים-פוליטיים, שלא יתפלא אם הוא מקבל ביקורת גם מטור העלונים וגם מהטור האקטואלי. בפרט כשמדובר בכתבה מגמתית שהרגיזה את המדור), שם הגיעו למסקנה שאם הח"כים אינם פועלים מספיק בתחום ה"לאומי", זה אומר שבאופן כללי הם אינם פעילים. המדור אינו יודע מי כתב את הפרשנות הנ"ל לדו"ח, כיוון שהוא לא טרח לציין את שמו, אבל הוא מקווה שהוא יודע שיש עוד כמה בעיות בוערות במדינה, שחברי הכנסת צריכים לטפל גם בהן.

תהיו בוגרים

קוראי "מקור ראשון" ו"בשבע" שמו לב, מן הסתם, שהקרב על המקום הרביעי בסקר TGI (כלומר, על המקום הראשון לא כולל שלושת העיתונים הגדולים והלא-ימניים. כלומר, על המקום הראשון מבין שניהם) לא נעצר בשלב פירסום הסקר, והוא המשיך גם בשבת האחרונה. "מקור ראשון" פירסמו את הסקר בפעם השניה, וגם קישטו את עמוד השער בנתון על הגידול ב-31%. "בשבע", לעומת זאת, לקחו קשה את הסיפור, וכתבו בגדול ש"הטבלה האמיתית לא משקרת". לכותרת זו הם צרפו את הסקר בו הם נמצאים בפירוש מעל מקור ראשון, ואם למישהו לא היה ברור כנגד מה מכוונת המודעה הזאת - הם הוסיפו את המשפט: "ושלא ימקרו לכם לוקשים".


אם אתם מה-4.2% שקוראים את "מקור ראשון" ומה-6.4% שקוראים את "בשבע", הגיליונות של השבת הקרובה בוודאי כבר מונחים לפניכם, ואתם יודעים האם הם מכילים מערכה שלישית בקרב או לא. המדור נכתב לפני סגירת הגיליונות של שני העיתונים הנ"ל, ונותר לו רק לקוות שאלה שאחראים על המודעות עם הסקרים יחליטו שלא לפרסם אותם בפעם השלישית, כי אם הם יחליטו לפרסם אותם - הכותרת מן הסתם תהיה "אמא, הוא התחיל איתי, תגידי לו".



אין חדש במדע

פרופ אריאל כהן מהאוניברסיטה העברית, כך מדווח "מעריב", הכריז מלחמה על התאריך העברי. לדבריו, לא יתכן שמדינת ישראל תשתמש בתאריך עברי, הרי העולם קיים כבר מיליוני שנים והלוח העברי חושב שהוא נברא לפני תשס"ט שנים בלבד.


במבט ראשון, זה נראה כאילו עוד שניה יקום פרופסור ויכריז שהוא גילה את אמריקה. במבט שני, אפשר להבין אותו - הוא כנראה עוד לא שמע את עשרות אלפי הדרכים להסביר בהיגיון איך זה שאין סתירה בין התורה למדע. אבל אל דאגה, הוא כנראה ישמע בקרוב לפחות את חלקן, כי את מכתבו בעניין הוא בחר לשלוח (חוץ מלשר החינוך, גם) לשר המדע והטכנולוגיה, הלא הוא הרב פרופ דניאל הרשקוביץ.

תראה לי שוב

שכוייח השבוע מוענק ל"במה כהלכה", מפיקי המופע של אברהם פריד שהתקיים ביום שלישי, שהפיקו שוב את אותו מופע גם בערב אחריו (דבר לא-פשוט בכלל, כמובן), ובכך הציבו רק גבוה לכל המפיקים שמסתפקים ב"מצטערים, אזלו הכרטיסים". מי שבאמת מצטער, ובאמת משקיע, יכול לארגן מועד ב.

ותהייה קטנה לסיום

בעקבות מעשי הרצח המזעזעים בימים האחרונים, אמר שר המשפטים יעקב נאמן כי "כסדום היינו, לעמורה דמינו". לא מתבקש עכשיו שעוד מישהו יצטט את אותו פרק בישעיהו, ויוסיף ש"שרייך סוררים וחברי גנבים"?

בברכת מזל שעכשיו לא פסח, אחרת השבדים היו מפרסמים שבצה"ל אופים מצות עם דם של פלסטינים.