להורים של תלמידי הממדי"ם בפתח תקווה נמאס מאי השוויון.

לקראת שנת הלימודים פונה פורום ועדי ההורים של המוסדות הממלכתיים - דתיים וכן יו"ר מועצת הורים עירונית של פתח תקוה, למנכ"ל משרד החינוך בדרישה להנהיג חלוקה שיוויונית ובלתי מפלה בקליטת העולים החדשים מאתיופיה בכל בתי הספר היסודיים בעיר.

בפתח תקוה יש כ-40 בתי ספר יסודיים בהם לומדים 710 ילדים עולים חדשים מאתיופיה. אלא ש-647 מתוך ילדי העולים מאתיופיה לומדים ב-5 בתי הספר הממלכתים-דתיים. כלומר 90% מילדים העולים האתיופים לומדים ב-5 מוסדות החינוך הממלכתיים-דתיים והיתר מפוזרים בשאר בתי הספר.


"החלטנו לצאת למאבק על הבית" קוראים בועד ההורים. "במסגרת החלוקה השיויונית אנו מבקשים ממך לחלק את מאמץ הקליטה הלאומי באופן שיויוני בין כל המוסדות בעיר כך שאחוז העולים החדשים בכל בית ספר יהיה זהה". הדרישה זו מקובלת גם על מנכ"ל משרד החינוך אשר התבטא בעניין בימים האחרונים באופן נחרץ תוך שהוא מאיים לנקוט בסנקציות כלפי בתי ספר שיסרבו לקלוט עולים חדשים מאתיופיה.

בתגובה, י"ור עמותה של בית ספר פרטי בעיר טען כי הבית ספר קלט תלמידים אתיופיים, אלא שבבדיקה התגלה כי בבית הספר נקלטו שבעה ילדים עולים בלבד.

"לצערנו, מצאנו את עצמנו בודדים במאמץ הלאומי של קליטת העלייה" כתבו ההורים. "כאשר מתוך כ-40 בתי הספר היסודיים בפתח תקוה, רק 5 בתי הספר של החינוך הממ"ד (10%) קולטים את העלייה בהיקף חסר פרופורציה. משמעות נתון זה הוא שכרבע מכלל התלמידים במוסדות הממ"ד הם עולים חדשים מאתיופיה. מדוע אין שילוב זהה גם במוסדות החילונים, החרדים, הפרטיים?"

"המחאה שלנו נמשכת כבר קרוב לחמש שנים" אומרת לכיפה נחמה אבינר מפורום הממד"ים בעיר ואמא לשני ילדים בבית הספר הממלכתי דתי "מורשה"."שנה שעברה הייתה שביתה של שלושה ימים בממדי"ים כדרישה חד משמעית שלא יהיו אנשים שמשתמטים ממשימות לאומיות. עכשיו יש עוד 200 ילדים עולים חדשים והשאלה היא איפה יהיה השיבוץ. אנחנו מאוד גאים לקלוט את הילדים וטוב לנו לקלוט אותם. אבל נוצר מצב שיש יותר מדי עולים בבית ספר אחד. הנקלטים לא מקבלים את מה שהם ראויים לו וגם הקולטים. "כולם הם ילדנו"-לכולם צריך לדאוג. הרבה יותר נוח לומר שמישהו אחר יתעסק עם האתגרים ואנחנו נקדם את התלמידים שלנו. אין פה בריחה מקליטת עלייה אלא בקשה לקליטה שוויונית".