לרגל חגיגות ה-25 לקיבוץ מירב החליטו חברי הקיבוץ שלא להסתפק רק בחגיגות פרטיות ולקחת על עצמם פרויקט חברתי חדש. הפרויקט החברתי הקודם שלקחו על עצמם חברי הקיבוץ- "בית הילד", החל בדרך דומה עם חגיגות ה-15 לישוב. כעת החליטו בקיבוץ כי ברצונם להוסיף ולתרום למען החברה בישראל.

הרעיון שנבחר הוא הקמת קהילה ובית לנשים בעלות צרכים מיוחדים בקיבוץ. הנשים יגורו בשכונות מגורים יחד עם משפחות צעירות. כאשר הן ישולבו בענפי החקלאות, החנות בקיבוץ, ובמטבח.

הקמת הקהילה הינה יוזמה ראשונית ומיוחדת. זוהי הפעם הראשונה בה קהילה דתית התיישבותית בוחרת לאמץ קהילה אחרת בשילוב מלא. להקמת הבית שותפים כל חברי הקיבוץ שאישרו את ההחלטה בהצבעת החברים בקיבוץ.

מזכ"ל הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, אמר כי "החלטת חברי מירב היא עליית מדרגה בתרומתם לחברה בישראל, המשתלבת היטב במערכת הענפה של פעילות תנועת הקיבוץ הדתי מחוץ לחצר הקיבוץ".



האוכלוסייה לה מיועד הפרויקט היא נשים בגילאי עשרים ואחד עד שלושים, מרקע דתי-מסורתי בעלות עצמאות בחיי היומיום ובעלות יכולת יצרנית השייכות לאגף השיקום. מדובר בנשים בעלות אינטליגנציה גבולית, הסובלות מבעיות של חרשות ועיוורון, תסמונות נדירות וליקויי למידה קשים.

אנשי מירב מצאו כי בציבור הדתי-לאומי חסרה כיום מסגרת של "בית לחיים" עבור בוגרים בעלי צרכים מיוחדים. זאת למרות הצורך של משפחות במציאת פתרון הולם ואיכותי עבור ילדיהם שמעל גיל 21, שישמור על האופי ואורח החיים הדתי.

הפרויקט, שאמור להתחיל בספטמבר, יציע לנשים מסגרת שתכלול עבודה בקיבוץ כערך ולא כאמצעי להשתכרות, לימודים תיאורטיים ומעשיים לרכישת מקצוע, פעילויות עם דגש חברתי, ריפוי בעיסוק, השתלבות קהילתית ועוד.

"עיקר הפעילות הוא אחרי הצהריים והשילוב בחיי החברה" אומרת אביטל הכרמי ממקימי הבית המקווה כי הנקלטות החדשות ייהנו משילוב מלא, "במסגרת השילוב יהיו גם פעילויות שונות. חברי הקהילה יתנדבו בתוך הבית, ויארחו את הנשים בבתים שלהם. כל אחד על פי יכולותיו".