מאבק בסלולרי

מוזר שדווקא הרב אבינר, גדול משיבי ה-SMS שבדורנו, יצא השבת למלחמה חזיתית מול השימוש המופרז בטלפון הסלולרי. במאמרו, "סלולרי - זה לא לשיחה", הרחיב הרב את גבולות הגזרה השגרתיים של מדורו ב"באהבה ובאמונה", כדי לספר על שלל חסרונות הסלולרי: סיכון לסרטן, סיכון לזולת, הפרעה לזולת, תאונות דרכים, חוסר נימוס, התמכרות לפטפוט, זימה ועלויות גבוהות. אם כן, למעט תוצאות הבחירות באיראן, הסלולרי אשם בכל צרותינו.


אנחנו והותיקן

ועדיין בגזרת הרב אבינר, שחשף השבוע ב"מעייני הישועה" לא פחות מ"מסמך סודי מהותיקן". המסמך כולל בתוכו התייחסויות חצי-אנטישמיות, חצי-גזעניות - שנכתבו לכאורה ע"י הותיקן נגד יהודי העולם בכלל וישראל בפרט. הרב אבינר מסרב לחשוף את מקורותיו ומסביר: "הוא הודלף החוצה בדרך שאי אפשר לפרט, מנימוקים מובנים".

אומנם אין מקשים על הרב אבינר, אך במקרה הנ"ל, גם אם מקורותיו של הרב נכונים ובדוקים - מוטב היה להיזהר. גם "הפרוטוקולים של זקני ציון" (להבדיל) השתמשו בטכניקה דומה בכדי להכפיש את יהודי כל העולם.

מיזוג השנה?

אני מקווה שאתם זוכרים: העלון "מקורי" יוצא לאור על-ידי "מקור ראשון" ("עיתון ישראלי לאומי"). לכן כשעלעלתי השבת בעלון, הופתעתי לגלות את המיזוג החדש עם תנועת השמאל הדתי: "נאמני תורה ועבודה". מעתה ואילך ישתלב עלון הבית של התנועה "עת לדרוש", בין דפי "מקורי" על בסיס שבועי קבוע. מה עושה תנועת שמאל-דתית בתוך עלון היוצא לאור ע"י עיתון ימני? וזה בלי לומר מילה על שילוב של פוליטיקה בעלוני שבת...

שרלה, "עולם קטן" כבר קראת?

לא "מעריב" ולא "ידיעות", בטח שלא "הארץ" או "בשבע" וגם לא "מעייני הישועה" - לא היה גוף תקשורת ישראלי שהעז לפרגן לרוה"מ נתניהו על מה שמכונה "נאום בר אילן". רק עלון אחד, בודד, נשא בגאון את שלטי התמיכה "היידה ביבי": "עולם קטן", שנדרשו לו 13 הערות על נאום רוה"מ כדי להגיד, בעצם, שהם די מרוצים.

צהר משובש

דיווחים שהגיעו אל "מייל-המעלעל" סיפרו כי גיליונות "צהר" הגיעו בגזרה צרה, כשמכונת הדפוס החליטה, מבלי משים, לחתוך חלק משמעותי מהעלון. לתשומת לב המערכת.

והרי מודעה שהגיעה זה עתה

השבוע פורסם כי "צהר" (כעמותות רבות וטובות) נפגעה קשות מהמשבר הכלכלי שפוקד את העולם באחרונה - ועל כן החליטה לגבות 180 ש"ח מזוג המעוניין להינשא באמצעותם - פרוצדורה שנעשתה בהתנדבות עד כה. אלא שבמודעה שפורסמה בעלון "השבת" מבית "צהר", לא מיהרו לעדכן אודות השינוי הטרי במערך הנישואים. אבל גם אם נותר על הסעיף הזה - עדיין הרשימה מכובדת.

שימו לב: החופש הגדול לפנינו

ילדי ישראל כבר נמצאים רגל וחצי בתוך החופש הגדול (בשבילכם: "החופשה הגדולה"), אך עלונינו טרם הקדישו לעניין את תשומת הלב. מי שכן גילה התעניינות היה עלון תנועת בנ"ע, "זרעים", שהקדיש לנושא את גיליון השבוע. כל הכבוד ליוני לביא מ"חברים מקשיבים", שהצליח להציע לצעירים כמה רעיונות פרקטיים לחופש - בלי לבזבז יותר מדיי מילים או, חלילה, לשעמם.

מזל"ט

לרב ערן תמיר ("באהבה ובאמונה"), ולאשתו אלישבע - מזל טוב להולדת הבן.

לדיווחים והדלפות: mealel@kipa.co.il